Lohkolämmitimen asennus Kadett 1.6i Kat Sedaniin vm. -90

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Lohkolämmitimen asennus Kadett 1.6i Kat Sedaniin vm. -90

ViestiKirjoittaja a.aalto » 08:21 Torstai 24 10 2002

Elikkä, olenko vallan oikeassa, että tuohon Kadettin koneeseen, muistaakseni C16NZ, Temron lohkarin elementti kiinnittyy koneen etupuolelle johonkin öljynsuodattimen yläpuolelle?? Monesko tulppa?? On muuten väärin sanoa, että kaikki tuonikäiset Kadetit on romuja, ei tämä ainakaan; ajettu 107tkm, yhdellä ollut uudesta saakka, kahteen kertaan ruosteenestokäsitelty ja kuulemma kolmas kytkinpaketti menossa!! (Taitaa ex-omistaja 70-vuotias vanhaherra olla pikkasen luistatellut...) Auto on alustaltaan ja ohjaukseltaan kuin uusi, siis jopa jämäkkyyttä ja "elastisuutta" jäljellä. Harvinaista Opelissa, joissa yleensä iskarit lopahtaa viidenkympin jälkeen. Varsinkin Kadettit ovat vanhemmiten melkomoisia rämisijöitä ja kolisijoita. Autolla on ajettu nyt vuodenpäivät ja noin 10 th km ja mitään varsinaisia korjauksia ei ole tarvittu. Autoa ostaessani annoin vaihtaa jakohihnan, vesipumpun ja syntiset OPEL-öljyt suodattimen kera. Tarvikehankintoja toki on tehty; vetokoukku, kapseleita, sekä nyt Temron lohkari (Motonetista, totta kai) talven varallle, jotta "aarre" säilyisi yhtä ehjänä mahdollisimman pitkään!
a.aalto
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 215
Liittynyt: 09:20 Keskiviikko 16 10 2002

Kadett -90

ViestiKirjoittaja a.aalto » 08:27 Torstai 24 10 2002

Enkä muuten tehnyt hankintaani merkkiliikkeestä, vaan kilpailevan merkin vaihtoautotarhasta, josta tuon "vanhan raketin" sai viedä pois melko tarkkaan 10 tuhannella vanhalla markalla!
a.aalto
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 215
Liittynyt: 09:20 Keskiviikko 16 10 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:43 Torstai 24 10 2002

Jep, nuo vanhempien herrasmiesten kulkuneuvot ovat usein varsinaisia helmiä :D Niitä kun löytäisikin useammin 8) Temron asennus on aivan sama kuin Defankin, mutta säästö näkyy esim huonommissa ohjeissa :oops: Defa suosittelee asennukseksi "H4" eli moottorin etupuolelle (maskin taakse) 4. proppuun (hihnapäästä) :wink:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10022
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

edelleen Opelixista

ViestiKirjoittaja a.aalto » 11:25 Torstai 24 10 2002

Kiitos varmistusneuvosta!
Miten muuten tuon jäähdytysjärjestelmän ilmaus?
Olenko käsittänyt oikein, että, mikäli nestepinta paisuntasäiliössä ei pääse minimirajan alle, ei ilmausta tarvita?? Eli esim. tässä tapauksessa kun koneessa on niin tuoreet nesteet sisällä ei välltämättä viitsisi uusia niitä kokonaan. Onnistuuko oikein jos esim. samalla kaveri kaataa kannulla paisuntasäiliöön valmista seosta ja näin pidetään nestepinta min-merkin yläpuolella asennuksen ajan?? Mikäli joudun ilmaamaan, onko tietoa miten se ko. mallissa tapahtuu??
a.aalto
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 215
Liittynyt: 09:20 Keskiviikko 16 10 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 12:30 Torstai 24 10 2002

Kyllä sinne voi tulla ilmatasku silti. Korkittoman systeenin ilmaaminen on tietysti hankalampaa, helpointa on löytää systeemistä korkein kohta ja raottaa letkua niin voi olla varma. Yleensä pieni vaje tasaantuu muutenkin kunhan paisuntasäiliössä on reilusti tavaraa :wink: Relluissa on kalliit vesiletkut koska niissä on mukavat ilmaruuvit...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10022
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Opel