Pyörijä

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Pyörijä

ViestiKirjoittaja jyrki » 17:52 Maanantai 09 09 2002

Saako pyörijä liikkua akseliinsa nähden yhtään?
On kyllä kunnolla kiinni. Liikkuu koko helahoito, kun ottaa pyörijästä kiinni ja vetää liikkuma n. 2-4 mm.
Auto on E-mallin farmari kadett 1.3 S LS -85 eli virranjakaja on moottorin "päässä" kiinni vaakatasossa ei pystyasennossa.
Jykä
jyrki
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 95
Liittynyt: 20:31 Sunnuntai 19 05 2002
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:57 Tiistai 10 09 2002

Pari milliä pystyheittoa on ihan tavallista. Neljä on jo aika paljon...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10035
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja jyrki » 12:31 Tiistai 10 09 2002

Mikähän mahtaisi olla vika, kun pyörijä on ottanut kiinni virranjakajankanteen? Kaikki on kunnolla kiinni.
Tätä ei ole tapahtunut ennen.
Talvella ostin uudet sytytysjohdot, pyörijän ja virranjakajankannen, nyt tässä uudessa pyörijän reuna on "syönyt" vj.kanteen pienen jäljen.
Onnex säästin ne vanhat osat ja vaihdoin ne tilalle, mutta vähän aikaa meni ja sama juttu.
Pyörijä ottanut vj.kanteen kiinni.
Jykä
jyrki
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 95
Liittynyt: 20:31 Sunnuntai 19 05 2002
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja cedricfan » 12:37 Tiistai 10 09 2002

Olihan varmasti oikea kansi? Opeleissa on kahta eri korkuista kantta :oops: Mutta jos vanhoilla palikoilla tekee samaa voi syynä olla klappi jakajan akselissa, onko varma ettei pyörrin heilu sivusuunnassa 8O
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10035
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja jyrki » 13:54 Tiistai 10 09 2002

Ei heilu sivusuunnassa.
On varmaankin ollut väärä kansi.
Jykä
jyrki
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 95
Liittynyt: 20:31 Sunnuntai 19 05 2002
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Opel