Opel Kadett 1.6S -88 sammuilee & pätkii lämpimänä

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Opel Kadett 1.6S -88 sammuilee & pätkii lämpimänä

ViestiKirjoittaja juhamk » 09:33 Maanantai 15 04 2002

Eli ongelmana pätkiminen ja sammuilu muutaman kilometrin välein, ainoastaan lämpimänä. Kylmänä saattaa päästä yhtä soittoa 30km... Tehty / vaihdettu: bensapumppu uusittu, kaasari putsattu & alipaine- ja bensaletkut kaikki uusittu, tulpat & johdot uudet, virranjakaja remontoitu (säätöboksi+käämi+pyörijä+kansi uudet), puola vaihdettu toiseen (käytettyyn, mutta kuulemma toimivaan). ynnä muuta mitä nyt en muista. silti ei toimi! Mikä neuvoksi? En keksi enää muuta.
Kiitokset vinkeistä!
Juhamk@hotmail.com
juhamk
Harrastaja
 
Viestit: 42
Liittynyt: 09:31 Maanantai 15 04 2002
Paikkakunta: vaasa

ViestiKirjoittaja Antti » 22:53 Torstai 25 04 2002

Aika kattavasti olet tavaraa uusinut. Muuta ei mieleen oreista tule kuin liian kuumaksi pääsevä ohjausyksikkö. Laitoithan mukana tulleen tahnan
yksikön ja puolan rungon väliin? Kenties sähkökatkos sytytysvirrassa tms.
Antti
Harrastaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 21:41 Torstai 25 04 2002

joo...

ViestiKirjoittaja juhamk » 07:37 Perjantai 26 04 2002

Laitoin tahnan ja huolella.
Uusi puola motonetistä odottaa matkahuollossa, tänään vaihdan.
Luulen kuitenkin että vika ei loppuviimein ole puolassa, kun kerran jo vaihdettu, mutta saapahan ainakin varmuuden siitä että vika ei ole puolassa... Pitää vielä tsekata puolan maadoitus & johdotus.
Jos ei tosiaan korjaannu tolla, vian etsiminen meneekin aika vaikeaksi.
Pitänee ottaa tankki irti ja putsata se, mikäli suodatin tankissa olisi tukossa ? Kova homma ?
juhamk
Harrastaja
 
Viestit: 42
Liittynyt: 09:31 Maanantai 15 04 2002
Paikkakunta: vaasa

Sammuva Opel

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:46 Perjantai 26 04 2002

Kadeteissa on on ollut bensapulaa tankin huonon huohotuksen takia, mutta Pierburgin kaasuttimessa on myös yksi outo ratkaisu lisää. Kaasarin kyljessä on ns höyrystysventtiili (28-3210 €37.67)jota luullaan usein ulkonäkönsä takia bensasuotimeksi. On siellä sisällä metalliverkko suotimenakin, mutta se on myös höyrylukko eli kolmella letkulla. Yleensä niitä ei kukaan vaihda ja suodinverkko tukkeutuu tai kuula joka sulkee bensantuloja ei enää toimi :cry:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

joo...

ViestiKirjoittaja juhamk » 08:49 Perjantai 26 04 2002

Juu, sitä höyrystysventtiiliä olen kanssa ihmetellyt. On käynyt mielessä vaihtaa mutta sanottiin aika monessa paikassa että eivät mene koskaan rikki... Maksaakin jotain 40e. Täälläpäin.
Näytti olevan samaa luokkaa motonetissäkin...
Luulenpa että puolan jälkeen vaihdankin sen.
Silloin jääkin jo mahdollisia vikapaikkoja jäljelle aika vähän.

Tankinkorkki auki olen ajellut koska olen epäillyt syyksi myös huohotinputkea tankissa.

IHMETTELEN muuten autoani kun avasin takapenkin ja yritin kaivaa mittarinanturin luukkua esiin. (vm-88, 1,6S) Huovassa oli kyllä reikä mutta mitään luukkua ei ollut. Tein peltiin reiänkin vain huomatakseni että tankissakaan ei ollut reikää sillä kohtaa... Eikös 86- malleissa pitäisi tietääkseni olla mittarinanturi juuri siellä...?
juhamk
Harrastaja
 
Viestit: 42
Liittynyt: 09:31 Maanantai 15 04 2002
Paikkakunta: vaasa

Miten

ViestiKirjoittaja juhamk » 16:09 Tiistai 21 05 2002

Joo vielä kadetista... Ei toimi, kaikki kokeiltu.Miten puolan & sytytyksen vois mitata ajon aikana kotikonstein ??? On meinaan vaikea startata & mitata kun se lähtee heti sammumisen jälkeen uudelleen käyntiin...
juhamk
Harrastaja
 
Viestit: 42
Liittynyt: 09:31 Maanantai 15 04 2002
Paikkakunta: vaasa

Re: Miten

ViestiKirjoittaja tikka » 14:15 Tiistai 28 05 2002

Itselläni on samanlaista vikaa Kadetissa. Omassa Opelixissa ongelma on bensan saannissa. Sen voi helposti todeta, kun laittaa tavallisen "letkusuodattimen" kuplanpoistajan ja kaasuttimen väliin. Suodatin on muutenkin hyvä laittaa, koska suodatinta ei Kadetissa oikeastaa ole lainkaan.
Silloin kun auto sammuu, niin suodatin on tyhjä, mutta heti käynnistäessä uudelleen, se täyttyy. Lisäksi vika esiintyy vain, kun tankissa on bensaa alle 1/4 osaa. Joten täydellä tankilla pidän "taudin" kurissa.

Tikka
tikka
Harrastaja
 
Viestit: 5
Liittynyt: 16:00 Maanantai 27 05 2002
Paikkakunta: Lappeenranta

Tikka puhuu asiaa...

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:56 Keskiviikko 29 05 2002

eli kunnollinen paperinen bensasuodin on poikaa, ja tankin huohotus on surkea eli kun korvausilmaa ei tule vaivaa bensapula. Tankki voi jopa imeytyä lyttyyn ja ratketa!
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Re: Opel Kadett 1.6S -88 sammuilee & pätkii lämpimänä

ViestiKirjoittaja asko75 » 12:27 Perjantai 09 08 2013

Mulla on Opel Kadett 1.6S-86 ja se sammui yllättäen liikennevaloihin.Ensin nyki ja sit ei mitään eloa.Otin bensapumpun auki ja puhalsin ilmaa läpi.Pumppu paikoilleen ja auto laakista käymään.No sit huomasin,että tulpanjohdot oli hapettuneet virranjakajan puolisesta päästä lähes poikki,kun olin vaihtamassa uutta kantta.No näppäränä unohdin tarkistaa järjestyksen miten johdot oli ja nyt ei auto käynnisty millään.Eli kysymys kuuluu:mikä on sytytysjärjestys eli johtojärjestys jos jakajankantta katsotaan vasemmalta yläkulmasta myötäpäivään ja sama tulpille eli jakopään suunnasta?
asko75
Harrastaja
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17:06 Torstai 20 12 2012

Re: Opel Kadett 1.6S -88 sammuilee & pätkii lämpimänä

ViestiKirjoittaja seppo1 » 14:55 Lauantai 10 08 2013

asko75 kirjoitti:Mulla on Opel Kadett 1.6S-86 ja se sammui yllättäen liikennevaloihin.Ensin nyki ja sit ei mitään eloa.Otin bensapumpun auki ja puhalsin ilmaa läpi.Pumppu paikoilleen ja auto laakista käymään.No sit huomasin,että tulpanjohdot oli hapettuneet virranjakajan puolisesta päästä lähes poikki,kun olin vaihtamassa uutta kantta.No näppäränä unohdin tarkistaa järjestyksen miten johdot oli ja nyt ei auto käynnisty millään.Eli kysymys kuuluu:mikä on sytytysjärjestys eli johtojärjestys jos jakajankantta katsotaan vasemmalta yläkulmasta myötäpäivään ja sama tulpille eli jakopään suunnasta?


Löydät kyllä itsekin kuvia googlettamalla, mutta näyttäisi johtojärjestys olevan virranjakajassa vasemmasta yläkulmasta alkaen 3 - 1 - 2 - 4. Tämä ei ole sytysjärjestys, koska jakaja pyörii vastapäivään, jakajan puoleisesta päästä katsoen. Sylinterijärjestys on 1 - 2 - 3 - 4, jakopäästä lähtien.
Jollet pysty kykenemään, ei kannata ruveta alkamaan.
seppo1
AutoGuru
 
Viestit: 753
Liittynyt: 10:40 Perjantai 07 06 2002


Paluu Opel