Vectran 2,0i ongelmat

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Vectran 2,0i ongelmat

ViestiKirjoittaja neemo » 08:39 Keskiviikko 21 08 2002

Pari probleemia:
Opel Vectra 2,0i -92

1) Lämpimällä ilmalla käyntihäiriöt: Käynnistäessä tyhjäkäyntikierrokset alle 500 ja auto sammuilee. Hetken päästä menee ohi.

2) Sadekelillä ajettaessa vesilätäkköön, käyntihäiriöt ja auto sammuu. Bensapumppu on alustassa, oikean takapyörän vieressä, ei havaittavaa vikaa... Ilmeisesti vesi kuitenkin pääsee bensan sekaan tai katkaisee pumpun toiminnan...

Onko yksinkertaista ratkaisua tai suuntaa mistä etsiä vikaa?

T:Toni
neemo
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 08:27 Keskiviikko 21 08 2002
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:36 Keskiviikko 21 08 2002

Vajaalämpöisenä huono tyhjäkäynti on tavallisesti anturivika, eli ohjausboxi luulee moottorin olevan lämpimämpi. Kun kone lämpeää ollaan taas alueella jossa anturin vaikutus menee ohi, kylmempänä anturi "vetää ryypyn täysille" eli silloinkaan ei haittaa :roll:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10035
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

2) Sadekelillä ajettaessa vesilätäkköön, käyntihäiriÃ

ViestiKirjoittaja timppat » 15:22 Tiistai 27 08 2002

Minä epäilisin kyllä ensimmäiseksi sytytyskaapeleita. Muutaman kerran kaapelit vaihtaneena tiedän että ainakin ne (varsinkin ne) aiheuttavat kosteudesta riippuvaisia käyntihäiriöitä. Itselläni myöskin 2.0i sekä 10 vuoden käyttökokemus.
timppat
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 12:42 Maanantai 05 08 2002


Paluu Opel