Opel kadetin polttoaineanturi

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Opel kadetin polttoaineanturi

ViestiKirjoittaja rookie2you2002 » 10:32 Sunnuntai 28 07 2002

Mistähän löytyy E 1,3 -87 mallin kadetista polttoaineanturi?
Rupeaa nimittäin pikkuhiljaa kyllästyttämään "arvailu" bensa määrästä.
Kyseisen anturin vaihto tuskin on kovin vaikeata?
rookie2you2002
Harrastaja

ViestiKirjoittaja cedricfan » 15:00 Maanantai 29 07 2002

www.motonet.fi kertoo tankkien kohdalla:
Vihje: E --8.86 Mittarinanturi tavaratilan puolella
Vihje: E 9.86-- Mittarinanturi takapenkin puolella
Vaihto on helppoa, kaksi isoa meisseliä on hyvä työkalu aukaisuun. Ja varo ettei tankkiin mene roskaa!
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta

ViestiKirjoittaja jyrki » 18:26 Maanantai 09 09 2002

Minun E-mallin farmari kadett 1.3 S LS -85:ssa on anturi tankin pohjassa autonalla eli jos otan anturin pois niin bensat tulee silmille 8O sikäli hankala paikka. :lol:
Pitäisi myös itse vaihtaa tuo anturi, mutta en ole vielä jaksanut moiseen ruveta.
Jykä
jyrki
Ahkera harrastaja

Tarkista

ViestiKirjoittaja tokroger » 08:07 Sunnuntai 27 10 2002

Josko tuo anturilta tulevan bensamittarin maajohdon liitin olisi vaikka hapettunut. Mun -88 Kedautissa se oli. Löytyy siitä anturin päästä liittimella kiinni anturin rungossa.

Eli kun kurkkaat bensatankkia auton alta, niin siinä tankin etureunassa, muistaakseni oikeassa ylänurkassa on tuo anturi ja siitä lähtee keskeltä plusjohto ja vähän reunemmassa on tuo maa. Tahtoo kura lentää siihen päälle...
tokroger
Harrastaja

ViestiKirjoittaja jyrki » 22:11 Sunnuntai 27 10 2002

Niin se on myös mulla mennyt poikki ja on pirun hankassa paikassa, että pääsisi jotenkin juottamaan kiinni. :lol:
Jykä
jyrki
Ahkera harrastaja

Paluu Opel