Vakionopeuden säädin lyö kaasun pohjaan! Varoittamatta.

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Vakionopeuden säädin lyö kaasun pohjaan! Varoittamatta.

ViestiKirjoittaja MaxMax » 18:54 Keskiviikko 30 03 2005

Vakionopeuden säädin = Cruise Control VAROITUS joka koskee lähes kaikkia automerkkejä:

Syndrooma: Yhtäkkinen kaasun päällemeno milloin hyvänsä;

Täysi kaasu aukeaa täysin varoittamatta ja riippumatta siitä ollaanko cruise control toimintoa kytketty VAI EIKÖ OLE OLLENKAAN KOSKETTU. Tämä voi tapahtua esim vaihdetta päällepantaessa. Tuossa tilassa jarrun painaminen ei poista cruise kontrollipiirin jumittamaa kaasua.

Maximan tyyppivika on huono CC piirikortti. Useinmiten se lopettaa toimintansa. Piirien uudelleenjuottaminen poistaa tuon häiriön. Joillakin kortti on päättäny polkaista I30:n 200 pollea täysille peruutusvaihdetta kytkettäessä. Mielenkiintoista? Vain Nissanin vikako? Ehei: Audi - BMW - Buick - Chrysler - Daewoo - Ford - General Motors - Honda - Jaguar - Land Rover - Mitsubishi - Nissan - Renault - Toyota - Toyota/Lexus - - Volvo

Jos haluat Nissanistasi tämän vaaran poistaa ota seuraava vakionopeudensäätimen pumpun liitin irti, kts sivulle:
http://www.cardomain.com/memberpage/748507/19
Laitan aikanaan sille sivulle kytkentäkaavion idioottivarmasta kytkennästä (esim. jarrupolkimen kytkimeen vetohidastettu rele katkaisemaan jännite CC logiikalta)


Lue 'toisella kotimaisella' kirjoitettu tyhjentävä artikkelisarja by Dr Antony Anderson C.Eng FIEE
http://www.antony-anderson.com/cruise/cruise.htm

Artikkelin viimeisellä sivulla mm. seuraavanlainen linkkisarja:
References to particular manufacturers' vehicles - including recalls and litigation : Audi - BMW - Buick - Chrysler - Daewoo - Ford - General Motors - Honda - Jaguar - Land Rover - Mitsubishi - Nissan - Renault - Toyota - Toyota/Lexus - - Volvo

Lehtiartikkeli oikeusjutusta Nissania vastaan Texasissa:
http://www.click2houston.com/automotive ... etail.html
- testaa kaikki - pidä vain se mikä hyvä on-
MaxMax
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 60
Liittynyt: 14:57 Keskiviikko 23 03 2005
Paikkakunta: SUOmi

Paluu Nissan