Almera 2005 1.5

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Almera 2005 1.5

ViestiKirjoittaja almeralla » 18:56 Tiistai 11 10 2016

Apuva tarviisin
Menin puhistamaan kaasuläppä kotelon crc puhdistus aineella ja likainen toi läppä olikin.
Puhdistuksen jälkeen tyhjäkäynti nousi n 1200 kierokseen sekä humppaa jos vauhdista kytkimen pohjaan laittaa.
Varmaan ainakin luulisin että lika valunut johonkin ns kylmä/tyhjäkäynti venttiiliin, ja ongelmahan on se että mistä kohin löytäisin kyseisen osan autostani jotta saisin senkin puhdistettua.
almeralla
Harrastaja
 
Viestit: 4
Liittynyt: 18:49 Tiistai 11 10 2016

Re: Almera 2005 1.5

ViestiKirjoittaja jari » 18:42 Torstai 20 10 2016

Käytit sitä ilmeisesti autosta irti?
Siinä on nyt varmaan semmone juttu, että asentoanturi luulee kaasuläpän olevan eri asennossa kuin mitä se oikeasti on.
jari
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 250
Liittynyt: 15:33 Perjantai 09 05 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Almera 2005 1.5

ViestiKirjoittaja almeralla » 15:27 Lauantai 22 10 2016

En irrottanut kaasuläppää saati johtoja irti puhistuksen aikana
almeralla
Harrastaja
 
Viestit: 4
Liittynyt: 18:49 Tiistai 11 10 2016

Re: Almera 2005 1.5

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 10:15 Maanantai 24 10 2016

Otitko akusta piuhan irti ts. auton virrattomaksi? Hyvin usein tuollaisten puhdistusoperaatioiden jälkeen auton pitää opetella oikeat arvot uudestaan, moottorinohjaus kun on säätänyt itsensä sen likaisen läpän mukaan, joka aukeaa tietyn verran. Sitten kun se puhdistetaan, ei liikerata olekaan enää ihan sama -> moottorinohjaus on ymmällään ennenkuin oppii uudestaan. Se saattaa kestää jonkinkin aikaa, mutta ottamalla akusta miinuksen irti vaikka tunniksi, moottorinohjaus resetoi itsensä ja sitten se opettelee uudet arvot nopeammin.
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

Re: Almera 2005 1.5

ViestiKirjoittaja almeralla » 21:40 Maanantai 24 10 2016

kokeillaan tuota sit seuraavaksi jätänkin auton yöksi ilman miinus johtoa.
Ja kiitoksia voortiukkelille että edes yrität neuvoa, iso peukku sulle
almeralla
Harrastaja
 
Viestit: 4
Liittynyt: 18:49 Tiistai 11 10 2016

Re: Almera 2005 1.5

ViestiKirjoittaja almeralla » 08:08 Tiistai 25 10 2016

No niin ns.vika korjattu.Eli ei auttanut akun irroitus vaan piti tehdä kaasuläpän sopeutus,onneksi netin ihmeellisestämaailmasta löytyi hyvät ohjeet
miten kyseisen sopeutuksen saa kotikonstein tehtyä.
Varmaankin läpän asento muuttui puhdistuksen jälkeen jolloin sopeutus on tehtävä.
almeralla
Harrastaja
 
Viestit: 4
Liittynyt: 18:49 Tiistai 11 10 2016

Re: Almera 2005 1.5

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 08:45 Tiistai 25 10 2016

Aa, eli periaatteessa sama asia, mutta Nissanissa piti tehdä jonkun tietyn proseduurin mukaan. Vanhemmissa autoissa, jotka ovat "tyhmempiä", riittää usein tuo akun irtikytkentä. Tosin pitää yhdessä omassakin kärryssä tehdä yleismittarin ja ruuvimeisselin avulla säätö jos/kun kaasuläpän asentotunnistimen joutuu vaihtamaan.

Hyvä kun tuli kuntoon!
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003


Paluu Nissan