P11 Primera Jätti tielle

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

P11 Primera Jätti tielle

ViestiKirjoittaja primera97 » 15:12 Sunnuntai 08 11 2015

vm97 primera jätti tielle toissapäivänä eikä enää lähtenyt käyntiin. Vikavaloja ei pala, ajonesto ei jää päälle, startti pyörii hienosti ja bensaa saa mutta kipinä on hukassa. Sen verran on katsottu että Virranjakajalle tulee virtaa muttei mene tulpalle asti. Jakajan kansi on päällisin puolin uudehkon näköinen ja vielä pyörijäkin kopan alla. Olisiko vika siis puolassa vai jossain anturissa?
primera97
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 15:00 Sunnuntai 08 11 2015

Re: P11 Primera Jätti tielle

ViestiKirjoittaja BA » 08:43 Maanantai 09 11 2015

Jakajan sisällä olevat sytytysyksikkö tai puola todennäköisesti tullut tiensä päähän. Tyyppivika Nissanin CG, GA ja SR moottoreissa joissa on samat jakajan sisuskalut.
Tallissa parhaillaan viisi Datsunia, Suzuki, Honda, Peugeot ja Citroen
BA
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 850
Liittynyt: 14:42 Lauantai 23 09 2006


Paluu Nissan