king cab 2.5dsl

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

king cab 2.5dsl

ViestiKirjoittaja pemato » 17:18 Torstai 15 01 2015

Moro,käsijarrun säädöstä,siis vaijerissa löysää ja pitäis säätää tiukenmalle keppi nousee liian ylös,oliko kepin päässä vai takana jokin säätö?
pemato
Harrastaja
 
Viestit: 6
Liittynyt: 22:08 Perjantai 02 08 2013

Re: king cab 2.5dsl

ViestiKirjoittaja BA » 00:20 Lauantai 17 01 2015

Tietämättä yhtään mistä king cabista on kyse vuosien 1981 ja 2007 väliltä:

Ettei vaan olis "tatsunin tyyppivika", käsijarrun vivusto rummusta kulunut ja väljistynyt. Sitä ei vaijerin kiristäminen auta, pikemminkin nopeuttaa tuhoa.
Ainoat keinot on vaihtaa vivut, jos jostain vaan saa käyttökelposet. Moni on korjannut noita täytehitsaamalla ja viilaamalla sitten muotoonsa.

Osa 10/11, ja tuo käsijarrun linkku automaattisäätimen ohessa. Ihme kyllä säädin näissä pysyy paremmin liikkuvana, vipu vaan kuluu eikä liikuta kenkiä vaikka miten tiukkaa vaijeria.

Kuva


Levyjarrullisissa jäykissä taka-akseleissa on samaa ongelmaa käsijarruvivun kanssa.
Tallissa parhaillaan viisi Datsunia, Suzuki, Honda, Peugeot ja Citroen
BA
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 850
Liittynyt: 14:42 Lauantai 23 09 2006

Re: king cab 2.5dsl

ViestiKirjoittaja pemato » 22:34 Maanantai 19 01 2015

Vika tai säätö löytyi,rummun sisältä kaikki uusiks.
pemato
Harrastaja
 
Viestit: 6
Liittynyt: 22:08 Perjantai 02 08 2013


Paluu Nissan