Jante kirjoitti:Ei varmaan kannattaisi kovin järeästi nyrkittää rattia, ettei pussi lävähdä silmille...
Ei pitäisi tulla silmille. Airbag-järjestelmä vaatii vähintään kahden anturin yhtäaikaisen törmäyshavainnon airbagien laukaisemiseen. Antureita on mm. keulan rakenteissa, B-pilar(e)issa kiihtyvyysanturi(t), ovissa paineanturit yms. Tämä juuri sen takia, että yhden anturin vikaantuminen tai yksittäisen anturin tahaton kuormitus ei aiheuttaisi vammoja autossaolijoille. Usein bagien lauettua tällaisen systeemin korjaaminen ja testaaminen on niin kallista, että auto menee suoraan lunastukseen.
Toki bagi tulee silmille jos johdot kytkee oikein, en sitä sano (kokeiltu on), mutta järjestelmässä oikein asennettuna ollessaan ei pitäisi tulla silmille.
Aina kannattaa olla varovainen ja pitää bagillisen osan kanssa puuhaillessa auton avaimet omassa taskussa ettei ne vahingossakaan eksy virtalukkoon.