Tarvikelaturit vs originaalit (W211)

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Tarvikelaturit vs originaalit (W211)

ViestiKirjoittaja jhh » 07:17 Maanantai 15 08 2016

Minkä merkkisiä Motonetin laturit on? 2003 vuoden W211:seen katsellut laturita. On orggista Boschia tarjolla sekä paljon muita millä ei ole mitään merkkiä.
Onko noissa latureissa paljonkin eroja kestävyyden/toimivuuden kannalta?
jhh
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 94
Liittynyt: 17:13 Maanantai 18 04 2011

Re: Tarvikelaturit vs originaalit (W211)

ViestiKirjoittaja BA » 10:25 Maanantai 15 08 2016

Laturit ovat tehdaskunnostettuja, myös Boschia on noiden numeroiden alla listalla mutta sekin on tehdaskorjattu eikä uusi.
Tehdaskunnostetun ja tehdasuuden yleensä erottaa hinnasta, uusi maksaa nelinumeroisen summan kun kunnosettu on kympeissä tai satasissa.

Todennäköisesti laatikon väristä riippumatta uusi on kasattu Boschin runkoon.
Tallissa parhaillaan viisi Datsunia, Suzuki, Honda, Peugeot ja Citroen
BA
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 850
Liittynyt: 14:42 Lauantai 23 09 2006

Re: Tarvikelaturit vs originaalit (W211)

ViestiKirjoittaja jhh » 10:48 Maanantai 15 08 2016

Kiitos tiedosta. Eli nuo tehdaskunnostetut ovat Boschin alkuperäisiin kuoriin tehtyjä, mutta tehdaskorjauksia tekee useammat yritykset? Eli periaatteessa tehdaskunnostetun laturin korjaajaa ei välttämättä tiedä... Toimittajia voi olla useampi?
jhh
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 94
Liittynyt: 17:13 Maanantai 18 04 2011

Re: Tarvikelaturit vs originaalit (W211)

ViestiKirjoittaja BA » 07:39 Tiistai 16 08 2016

Juurikin näin, toimittajia on äkkiä kymmenkunta ja jokaisella oma(t) merkkinsä edustettuna. Koska liikkeitä alkaa olla aika monta, ei millään pysty sanomaan mitä merkkiä missäkin liikkeessä on hyllyssä.

Bosch myy tosiaan myös omassa paketissaan tehdaskorjattua ja uutta laturia, mutta samaan aikaan Bosch omistaa myös muutaman muun samaa hommaa tekevän firman tuotemerkkeineen. Ja kun kyse on Boschista, on varsin todennäköistä että se Bosch-pakettiin korjattu laite on tehty jonkun toisen toimesta eikä Bosch-merkkisessä tehtaassa.
Tallissa parhaillaan viisi Datsunia, Suzuki, Honda, Peugeot ja Citroen
BA
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 850
Liittynyt: 14:42 Lauantai 23 09 2006


Paluu Mercedes-Benz