w210 300 turbodiesel lämppäri

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

w210 300 turbodiesel lämppäri

ViestiKirjoittaja teeka70 » 21:53 Perjantai 28 03 2014

hain motonetistä uuden esivastuksen,kun puhallin oli lakannut toimimasta. eipä mitään kun uusi "siili" kiinni ja lämppärin nopeudet pelaa taas kun unelma.. pelaa vaan niin hyvin ettei sammu vaikka sammuttaa auton. eli miten pitäis suhtautua ongelmaan.. voiko uusi esivastus olla sökö,vai mitä ihmettä....
teeka70
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 21:00 Perjantai 28 03 2014

Re: w210 300 turbodiesel lämppäri

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:33 Maanantai 31 03 2014

Outoa. Ja ei pitäisi olla mahdollista saada kiinni väärää vastustakaan, sen verran erilaisia kuoria niillä on. Kuulostaa oudolta, että sinne ll-puhaltimelle/vastukselle tulisi ns jatkuva virtakaan. Onko autossa polttoainekäyttöinen lisälämmitin kellolla tai kaukkarilla? Sehän säätää kanssa lämppäriä, ja nimenomaan auto sammuksissakin. Miten se vanha oli rikki, kokonaan mykkä vaiko vain ne osanopeudet puuttui?
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Re: w210 300 turbodiesel lämppäri

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 09:17 Maanantai 31 03 2014

Omassa amerikanautossa hajosi tuo lämmityksen/ilmastoinnin ohjausmoduli (esivastus) ja oire oli nimenomaan se, että puhallin ei lopettanut puhaltamista ollenkaan muuten kuin ottamalla pistokkeen irti modulin persuksista, edes auto sammutettuna. Tilasin siihen uuden alkuperäisvalmisteen ja laitoin paikalleen. Vika korjaantui. Iloa kesti kolme päivää, kunnes puhallin alkoi taas huutaa jatkuvasti. Ihmettelimme tilannetta korjaamoystäväni kanssa ja hän mietiskeli sellaista syytä, että josko lämmityslaitteen moottori vetäisi niin viimeisiään, että pyörintävastus on liian suuri ja se polttaisi ohjausmodulin. Tämä oli toki vain arvailua, mutta varmuuden vuoksi vaihdoin uuden modulin (joka onneksi meni takuuseen) lisäksi myös uuden lämppärin moottorin ja vika on pysynyt sen jälkeen poissa. Vanha moottori kieltämättä piti pyörittäessä melkoista rohinaa, olihan se toki jo yli 20 vuotta vanha ja kun autossa on automaatti-ilmastointi, se on myös pyörinyt koko sen ajan kun autolla on ajettu. Varmaa tietoa ei siis ole, kuoliko vaihdettu moduli omia aikojaan, vai ulkoisen syyn seurauksena.

Tämä siis ihan vain omakohtaisena kokemuksena, eli jokin on saattanut rikkoa sen uuden esivastuksen tai voihan se uusi esivastus vaan olla viallinen jo valmiiksi. Kannattaa kuitenkin huolella tutkia, ettei siellä ole muuta vikaa, ennen kuin taas vaihtaa uuden vastuksen.
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

Re: w210 300 turbodiesel lämppäri

ViestiKirjoittaja BA » 10:48 Maanantai 31 03 2014

Kun on kyse mersusta, onko siellä se taukopuhallus päällä?


Esivastus yleensä hajoaa juurkin moottorin loppuunkulumisen takia, sitten pahimmillaan vaihdetaan vastusta vastuksen perään korjaamatta itse vikaa vaan pelkkä oire.
Tallissa parhaillaan viisi Datsunia, Suzuki, Honda, Peugeot ja Citroen
BA
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 850
Liittynyt: 14:42 Lauantai 23 09 2006

Re: w210 300 turbodiesel lämppäri

ViestiKirjoittaja teeka » 18:40 Tiistai 01 04 2014

kiitoksia vastauksista.. täytyy hakee se uusi puhaltimen moottori,ja koittaa sitä. ei ole mitään webastoa,eikä eberiä . mersun oma taukolämppäri taitaa olla,ainakin kojelaudassa on "rest" nappi. (tosin siitä ei tapahdu mitään). alkuperinen vikahan oli,että juuri ne osanopeudet tippui ekaksi pois. meillä on aina lämppärin nopeus katkaisija asennossa 1 tai 2 . silti kun joskus auto osui johonkin monttuun niin puhallin pomppasi täysille, sitten suurin nopeuskin lakkasi toimimasta. viikonloppuna taas vaihan osia, kirjottelen tänne "uutiset" lämppärityömaalta.
teeka
Harrastaja
 
Viestit: 4
Liittynyt: 17:04 Keskiviikko 16 11 2011


Paluu Mercedes-Benz

cron