Farkkumersun perän tasonsäätö -92

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Farkkumersun perän tasonsäätö -92

ViestiKirjoittaja hkoskenv » 15:49 Sunnuntai 21 11 2010

Lieneekö Motonetin hyllyssä sopivia hydr.letkuja/putkia, ja mahd. säädintä? Sopivat kalvosäiliöt sain, ja ZH-M öljyäkin näyttäisi olevan myymmissä.
Onko kellään hyviä vinkkejä te- 300 w-124 tasonsäätösysteemin korjaukseen :?:
hkoskenv
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 14:20 Sunnuntai 21 11 2010

Re: Farkkumersun perän tasonsäätö -92

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:37 Maanantai 22 11 2010

Ei ole. Valitettavasti tuota hyvää tasonsäätöä harva viitsii korjata kun se korjauksen aika joskus tulee. Siinä vaiheessa korjaus on auton hintaan nähden tuskallisen kallista :oops:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Re: Farkkumersun perän tasonsäätö -92

ViestiKirjoittaja Petrol » 22:33 Tiistai 18 09 2012

Jaa..kallista. Kyllä , jos vie mersuhuoltoon. Muuten ei. Putkia on saatavilla . Täältä näyttää löytyvän paineakut ( ne pallukat siellä takakontin verhoilun alla , lähellä iskareita). Iskarit on purettavaa mallia , tosin silloin on hyvä olla jo putkipokkarin äärellä , tai uudet putket ostettuna. Tiivisteet löytyy hydrauliikka liikkeestä niihin iskareihin. Tasonsäätöventtiili on korjattavissa , samoten pumppu on korjattavissa. Itsetehden kokonais kustannukset siinä 400-500 eur. Jopa halvempi , jos ei ihan kaikkea tarvitse uusia.
Petrol
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 22:22 Tiistai 18 09 2012

Re: Farkkumersun perän tasonsäätö -92

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 08:36 Keskiviikko 19 09 2012

Petrol kirjoitti: Itsetehden kokonais kustannukset siinä 400-500 eur. Jopa halvempi , jos ei ihan kaikkea tarvitse uusia.


Ongelma varmaan onkin se, että keskiverto-ei-niin-mersuihminen ei välttämättä osaa sitä itse korjata - eikä edes tiedä mistä etsiä osia. Tällöin joutuu turvautumaan ammattilaisiin = auton arvoon nähden kallista. Suurimmalla osalla ihmisistä kuitenkin taloudelliset realiteetit tulevat vastaan ja normi-iskarit ja -jouset Motonetista ovat huomattavasti houkuttelevamman hintaiset kuin tasonsäädön korjaaminen.

Tietysti on olemassa ihmisiä jotka haluavat tasonsäädön korjata. Minäkin olen etsinyt omaan autooni alkuperäismallisia automaattisella (sähköisellä) jäykkyyssäädöllä varustettuja etuiskareita, mutta kun niitä ei saa mistään enää! Hinnalla ei olisi väliä, saatavuus vain on nolla. Niinpä on pakko ollut laittaa normaalit iskarit ja tinkiä ajomukavuudesta. :cry:
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003


Paluu Mercedes-Benz