mazda 626 2.0 GD huutaa kylmänä

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

mazda 626 2.0 GD huutaa kylmänä

ViestiKirjoittaja jutannin » 17:51 Perjantai 31 10 2008

Eli nyt on seuraavanlainen ongelma: kylmänä kierrokset hipovat tyhjäkäynnillä 2500 rpm:ää ja vaihdetta vaihdettaessa sama homma. Eihän tämä ole normaalia? Nolottaa odotella valoissa kun kone huutaa hoosiannaa. Lueskelin, että tuota automaattiryyppyä voisi säätää jostakin, mistä? niin ja tarttisin myös kaasarin alipaineletkujen kaavion. Mistä moisen löytää?
Käämi kertaa käämi, pimeenä koko lääni. Eiku miten se oli?
jutannin
Harrastaja
 
Viestit: 24
Liittynyt: 21:42 Maanantai 28 01 2008
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja cedricfan » 11:51 Maanantai 03 11 2008

www.mazdago.net on vahvin veikkaus
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10035
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja jutannin » 22:10 Tiistai 04 11 2008

Eipä sieltäkään oikeen vastausta löytyny...Jos lähdetään aivan perusteista liikkeelle, niin eikö tuossa mallissa ole jäähdytinnesteen avulla toimiva rikastin? Ja sehän sijaitsee ilmeisesti kaasarin kuskinpuoleisella sivulla ja siihen tulee kaksi vesiletkua. Olen kuullut tuon automaattiryypyn korvaavista manuaalisista vaijeriviritelmistä...onko kokemusta moisen asennuksesta?
Käämi kertaa käämi, pimeenä koko lääni. Eiku miten se oli?
jutannin
Harrastaja
 
Viestit: 24
Liittynyt: 21:42 Maanantai 28 01 2008
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:51 Keskiviikko 05 11 2008

Siihen manuaalisysteemiin pitää saada välitys, pelkkä vaijeri kiinni ja sulla on ON/OFF-rikastin.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10035
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja jutannin » 17:58 Keskiviikko 05 11 2008

Joo menee aika näpertämiseksi. Taidan jättää homman sikseen, kun ei kuitenkaan ole kyse mistään suuresta vaivasta ja lämpimänä kone kuitenkin käy ihan nätisti. Kiitokset vastauksesta! :lol:
Käämi kertaa käämi, pimeenä koko lääni. Eiku miten se oli?
jutannin
Harrastaja
 
Viestit: 24
Liittynyt: 21:42 Maanantai 28 01 2008
Paikkakunta: Pori


Paluu Mazda