mazda 626 gti jakoremmmin vaihto

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

mazda 626 gti jakoremmmin vaihto

ViestiKirjoittaja mazda 626 » 18:44 Tiistai 22 08 2006

kuinka suuri työ on vaihtaa jakopään remmi kyseiseen autoon ja mitä erityisesti tulee ottaa huomioon kun alkaa vaihtamaan...
ainakin moottorin kiinnikettä pitää käyttää irti!!!
mazda 626
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 61
Liittynyt: 19:18 Maanantai 16 05 2005
Paikkakunta: rovaniemi

ViestiKirjoittaja Keijo_Eemil » 22:58 Torstai 17 07 2008

No ei se normaalia remmiremoonttia pahempi ole. Kyllä, moottorin kannakkeen joutuu käyttämään poikessa, moottorin alle vaan tunkki ja lauta väliin. Kiristin ja rulla kannattaa vaihtaa samalla, vanhat rullat syö uuden hihnan nopeammin. Ja kampiakselin asentomerkki kannattaa kääntää kohdalleen ennen hihnan vapautusta, nokan perkeleet hyppää muuten välittömästi väärään asentoon, ja oikea kohta on pirullinen löytää, vaikka omat merkit olisi laittanutkin, kun mylly kahdella nokalla on (jep, tekemällä oppii :)). Ja älä suotta riuhdo laturin hihnapyörää hullun voimilla, se on pienillä pulteilla kiinni kampiakselin hammaspyörässä.
Keijo_Eemil
Harrastaja
 
Viestit: 4
Liittynyt: 23:02 Keskiviikko 16 07 2008
Paikkakunta: Vieremä


Paluu Mazda