MAZDA 626 V6 -93

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

MAZDA 626 V6 -93

ViestiKirjoittaja jousiside » 10:02 Lauantai 27 05 2006

Hei omistan kyseisen auton ja tarkoitus olisi tarkistaa mahdolliset vikakoodit...
Siihen diaknoosi pistokkeeseen kytketään hyppyjohto TEN (STI) JA GND napojen välille mutta kuinkas on sen ledin laita ? Haynesin repair manual neuvoo laittamaan ledin STO ( FEN ) napaan ja akun maahan !
Tässä kyseinen teksti:

Connect a short jumber wire to self-test input (STI) and the self-test ground (GND)terminals of the connector.If desired,an analog voltmeter or 12-volt test light may be connected to the self-test output (STO) terminal and battery ground.

Mutta taas toisissa ohjeissa joita löytyy netistä kehoitetaan kytkemään ledi +B JA siihen FEN (STO) napaan !
http://www.mazdago.net/index.php?topic= ... 4#msg26704


Minkäs ohjeen mukaan pitäis toimia ettei savua syntyis ?
Viimeksi muokannut jousiside päivämäärä 14:27 Lauantai 27 05 2006, muokattu yhteensä 1 kerran
jousiside
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 09:42 Lauantai 27 05 2006

ViestiKirjoittaja Mimmi » 13:57 Lauantai 27 05 2006

Ensimmäisessä ohjeessahan laitetaan ENSIN hyppylenkki STI ja GND-liittimien väliin. Sitten mitataan STO ja maadoituksen välistä.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3821
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

KOODIT

ViestiKirjoittaja jousiside » 14:30 Lauantai 27 05 2006

Joo tuli pieni moka noissa merkinnöissä ! :roll:
Onkos toi kirjan mukainen mittaus tapa oikea ?
Jos joku on mitannut kyseisellä tavalla niin laittaisitko inffoa tänne...
jousiside
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 09:42 Lauantai 27 05 2006


Paluu Mazda