mazda 323

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

mazda 323

ViestiKirjoittaja seat sdi -mies » 19:58 Torstai 16 01 2003

:roll:
Viimeksi muokannut seat sdi -mies päivämäärä 18:02 Keskiviikko 29 01 2003, muokattu yhteensä 1 kerran
seat sdi -mies
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 134
Liittynyt: 09:52 Torstai 16 01 2003
Paikkakunta: tt

ViestiKirjoittaja Jante » 08:10 Perjantai 17 01 2003

Eli se on 3-ovinen...2-ovista 323:sta ei ole valmistettu :wink:
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:00 Perjantai 17 01 2003

Kahden masan kokemuksella voin allekirjoittaa että tekniikka kestää mutta kun kori happanee pihalle pölyksi :twisted: Masassa on nokkaketju vielä 1986, ja se voi löysänä tietysti mekkaloida mutta kestää vielä kauan ennenkuin tulee lohkosta läpi :lol: Tojon remmihän ei rallata ja vaihdetaan aika ajoin... Mitä lämpöön tai sen puutteeseen tulee niin totta puhut, kyllä joutuu pahvilla muuraamaan keulaa umpeen. Se taas johtuu taloudellisuudesta eli mylly käyttää bensan etenemiseen eikä hukkalämpöön. Mutta miksi tuo sitten syö kuin vinkkeli, se on outoa? Meillä menee kaasaripeliksi pienellä, ja 2-kurkkuinen on Corollan juuttuvaan nähden iso plussa 8) Ettei vaan automaattiryyppy jää päälle? Takajarrurempat kuuluu Masan vuosihuoltoon, kuten moneen muuhunkin ikäiseensä niinkuin Escortistakin tällä viikolla todettiin. Tosin jos automatiikan putsaa ja voitelee kunnolla niin pääsee useammankin vuoden, monessa näkyy kun ropelo masentaja on murjonut hampaat muusiksi niin systeemi on takuuentinen :evil: Laakerit ovat pieniä ja kun rummut on usein auki menee likaakin sinne helposti, samoin mahtavatko kaikki osata säätää laakerit oikein? Eli sen mutun ei kuulu olla raivopiukassa, hyvä yleispätevä nyrkkisääntö on että aluslevyn (jos mutun alla vaan on sellainen) kuuluu liikkua sivusuunnassa nahkeasti. Ja säätöä ennen jarrutellaan sekä pyöritellaan pyörää jotta paikat asettuu kohdalleen :wink:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10043
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:06 Perjantai 17 01 2003

PS Jousitus on sekin japsien perisynti, Masa ei kestänyt viittä raavasta suomalaista urosta joten alkoivat tehdä patentteja kantavuuden parantamiseksi. Ihan siis maahantuonnissa kokeilivat 1) kumipalikoita takajousien väliin 2) eri jousia 3) kaasuiskareita. Paras tulos tuli kuulemma kaasuiskareilla, eli jos Masaan iskareita vaihtaa niin unohda tavalliset nesteiskarit :idea: Kannattaa tsekata josko siellä on noita kumipalikoita jousissa ja kun iskarit eivät ole mitään halpoja ajetaan ne loppuun = pakkasella koivuhalkoja mutta kesällä velttoja :oops: Laturi on kuumassa paikassa joten kuluu useammin kuin tojoissa ja hiilet eivät ole ulkokautta vaihdettavissa, kestoikä on kuitenkin ihan tavallinen euroihin verrattuna 8)
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10043
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja seat sdi -mies » 10:00 Perjantai 17 01 2003

:cry:
Viimeksi muokannut seat sdi -mies päivämäärä 18:03 Keskiviikko 29 01 2003, muokattu yhteensä 1 kerran
seat sdi -mies
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 134
Liittynyt: 09:52 Torstai 16 01 2003
Paikkakunta: tt

ViestiKirjoittaja cedricfan » 10:19 Perjantai 17 01 2003

Kun masan ovilukot ovat kuluvaa niin niitä myös saa halvalla: 25 euroa pari 8) Eikä saa enää rosmokaan meisselillä auki sen jälkeen, vaihto ihan kohtuuhelppoa = suurin työ ovipahvin poistossa, notkeasorminen vaihtaa raostakin koko paffia poistamatta :wink: Taitaa toisaan antaa likkaa ainetta jos öljykin on kuin talviajoisessa Kuplassa :lol:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10043
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Mazda