92 323 1.8i pakosarja?

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

92 323 1.8i pakosarja?

ViestiKirjoittaja joopa » 20:37 Torstai 08 09 2005

Eli paljon maksaa suunnilleen uusi pakosarja mazda 323 92 1.8i 16v?
Ja jos ostaa uuden pakosajan niin mihin asti se putkistoa yltää, onko se jousto-osa mukana?
joopa
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 12:05 Torstai 25 08 2005

ViestiKirjoittaja cedricfan » 06:48 Perjantai 09 09 2005

Jousto-osa on pakoputken etuosassa. Tuossa osien järjestys on pakosarja-etuputki joustolla-katalysaattori-väliosa pöntöllä-takapönttö. "-" tarkoittaa liitosta, ja autossasi ne liitokset ovat laippaliitoksia: kaksi metallilaippaa vastakkain, pulteilla kiinni.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10016
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja joopa » 18:47 Perjantai 09 09 2005

Ok. Eli minulla vuotaa tuo jousto osa selvästi, sen hinnan tiedän. sitten ois sellainen ongelma, etuputki on kiinni pultteilla pakosarjasta kolmella jengalla, yks niistä on poikki, pysyykö se väli tarpeeksi tiiviisti kahdella jengalla et pääsee sen liitoksen puolesta pakokaasu testit läpi? Eli tarviiko minulla hommata se uus jousto-osa pelkästään ja rälläköidä entinen pois ja hitsata uusi paikoilleen, vain koko pakoputkiston alkupään kokonaan?? Jos tarvii enempi kuin se jousto-osa niin kertokaa takemmin mitä uusitaan ja hinta suunnilleen mitä tulee osat maksaan?
joopa
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 12:05 Torstai 25 08 2005

ViestiKirjoittaja cedricfan » 06:33 Maanantai 12 09 2005

Tuskin pysyy kahdella. Voiko kolmannen pultinjämän porata läpi auki ja laittaa läpipultin? Tai jos pultista on jäljellä pätkä niin siihen hitsataan mutu, hitsin lämpö todennäköisesti avaa jumituksenkin. Ja samalla vaivalla kun vaihdat rälläkkä/hitsi-menetelmällä pelkän jouston saat sen katkenneen jämätkin pois...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10016
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja mazda 626 » 22:00 Torstai 01 06 2006

itsella meni kaksi pulttia siitä poikki porakoneella pois vaan ja läpi pultit yhden mutterin paikkaa joutu pikkuisen tekemään rälläkällä (kannattaa olla varovainen ettei tule reikää)
mazda 626
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 61
Liittynyt: 19:18 Maanantai 16 05 2005
Paikkakunta: rovaniemi


Paluu Mazda