Mazda e2200 riehuu

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Mazda e2200 riehuu

ViestiKirjoittaja Sir Slaikka » 13:33 Sunnuntai 24 11 2002

Mikä ihme mättää kun aina kun nopeus nousee yli 105 vitosella niin kone saa jonkun kohtauksen ja alkaa kiihdyttämään täysillä vaikkei painaisi kaasua?? Eli jos painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset menevät ihan tappiin. Virtojenkaan sammuttaminen ei auta, kone vaan jatkaa huutamista. Ainoa tapa saada se loppumaan on jarruttaa jarrulla vaihde päällä. Eli auto on E2200 2.2 dieselikoneella ja -87.
Sir Slaikka
Harrastaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 11:39 Torstai 21 11 2002

ViestiKirjoittaja seppo1 » 09:44 Maanantai 25 11 2002

Meinaatkos ettei tee muilla vaihteilla tuota samaa ilmiötä? Vai onko vaan niin, ettet ole vedättänyt kierroksia niin korkealle muilla vaihteilla. Tuntuis, että pumpun säädin on jotenkin vioittunut ja tarvii kyllä dieselpajaa avuksi.
seppo1
AutoGuru
 
Viestit: 753
Liittynyt: 10:40 Perjantai 07 06 2002

ViestiKirjoittaja Sir Slaikka » 08:32 Keskiviikko 27 11 2002

Joo elikä ei ole muilla vaihteilla ole alkanut vauhkoamaan vaikka nyt talvipäivinä onkin tullut sladiteltua kiekat tapissa oikein urakalla. Kaveri oli aikoinaan Peugeotilla töissä ja uudehkoissa Peugeot Boxereissa oli kuulemma ilmennyt samanlaisia ongelmia, mutta hän ei nyt sattunut muistamaan että mistä johtuivat. Ihme juttu... :? :?: :?
Sir Slaikka
Harrastaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 11:39 Torstai 21 11 2002

ViestiKirjoittaja Sir Slaikka » 18:59 Sunnuntai 01 12 2002

Niin ja unohdin tuossa mainita että silloin kun tuo vauhkoontuminen tapahtuu, alkaa auto puskea putkesta aivan uskomattomasti mustaa savua, siis niin paksua mannesavua etteivät takana ajavat edes näe koko menopeliä.
Sir Slaikka
Harrastaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 11:39 Torstai 21 11 2002

ViestiKirjoittaja seppo1 » 08:31 Maanantai 02 12 2002

No moro vaan!

Taispa selvitä. Täällä on Fordin kohdalla puhuttu samasta ilmiöstä, eli TRANSIT on tehnyt tota samaa. Sulla on väljä kone, joka tarpeeksi rääkättäessä alkaa polttaa omia voiteluöljyjään. Eli huohottaa niin voimakkaasti, että voiteluöljyä joutuu palotilaan ja se toimii polttoaineena. Sen takia ei edes sammu vaikka polttoaineen syötön katkaisee.
seppo1
AutoGuru
 
Viestit: 753
Liittynyt: 10:40 Perjantai 07 06 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:05 Maanantai 02 12 2002

Ducato-klooneissa ilmiön syynä on talvea kestämätön huohotussysteemi, eli hönkä kerääntyy putkistoihin ja sitten valahtaa sieltä sulaessaan tai imun kasvaessa sopivasti imusarjaan "lisänaftaksi". Aihetta on käsitelty usein karavaanareiden chatissä, siellä kun on noita keskieuroopasta tuotuja alustoja joille maahantuoja ei ole edes yrittänyt saada aikaan toimivaa huohotusta :oops:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10043
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Heh-heh...

ViestiKirjoittaja a.aalto » 10:43 Maanantai 02 12 2002

oiskohan aika vaihtaa pakua!? polttaa omia öljyjään...-on se tietysti hyvä jos nafta loppuu...-ei ainakaan matka katkea! pinna voi kyllä katketa, jollei sammu ollenkaan!
a.aalto
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 215
Liittynyt: 09:20 Keskiviikko 16 10 2002

ViestiKirjoittaja Sir Slaikka » 11:49 Maanantai 02 12 2002

Buhahahaha!! Joo oli vain pakko saada nopeasti joku menopeli alle ja löytyi tuollainen 197 tkm ajettu Mazda, tavoite on saavutettu jos ylitalven kestää, mutta aika huonolta alkaa näyttää. Hiace olisi varmaan ollut viisaampi vaihtoehto. Voiko kone todella olla väljä noista kilometreistä?? Tuo huohutus systeemi tosin kuullostaa aika uskottavalta. Korjausehdotuksia??
Sir Slaikka
Harrastaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 11:39 Torstai 21 11 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 12:15 Maanantai 02 12 2002

Elikkä tarkista ettei huohotinletkussa ole mutkaa alaspäin jonne töhnä pääsee kertymään. Ja että se ei ole tukossa. Ideana on siis että hönkä lähtee heti liikkeelle eikä vasta sitten ryöppynä jolloin kone ryntää :lol:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10043
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja seppo1 » 12:33 Maanantai 02 12 2002

No ei ne HIACETKAAN välttämättä niin virheettömiä ole noilla kilometrimäärillä. Riippuu paljon siitä minkälaista kenkää ja huoltoa ovat saaneet. Mä muistelen kun mulla vielä oli hiace, että tutut koneistamon pitäjäpojat kyseli, että joko sun Hiaces on alkanut kaasutella itsekseen, eli viittasivat juuri tuohon samaan ilmiöön, kuin sun Mazdas. Eikä sillä mun Hiacella silloin ollut ajettu kuin reilu parisataa tuhatta. Noista kilvanajoautoista tuli mieleen semmoinen öljynkeräyssäiliö, joka on noissa vekottimissa pakollinen. Se nyt on vähän virittelyä, mutta sellaisenkin voisi laittaa siihen huohotinputken väliin, niin estyisi se öljyjen juoksu suoraan sinne palotilaan. (Tietysti pytty pitäisi välillä tyhjentää, muuten ei homma toimi). Jos sulla on vain jostain syystä tukkeutunut huohotinsysteemi, niin unohda tällaiset.
seppo1
AutoGuru
 
Viestit: 753
Liittynyt: 10:40 Perjantai 07 06 2002

ViestiKirjoittaja Sir Slaikka » 22:23 Maanantai 02 12 2002

Joo pitää tarkistaa huohotinletkut. Hauskintahan on se että vauhkoamisen aikana auto lähtee paljon paremmin kuin että jos vain olisi normaalisti lyönyt lämän tiskiin. Eräänlainen köyhän miehen ilokaasujärjestelmä siis... :D :D
Sir Slaikka
Harrastaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 11:39 Torstai 21 11 2002

ViestiKirjoittaja seppo1 » 08:30 Tiistai 03 12 2002

Hyvä että löytyy positiivistakin. :lol: Epäilen vain, että kanssa-autoilijat ovat vähemmän iloisia, kun toi sun "ilo"kaasujärjestelmä kytkeytyy päälle. :cry:
seppo1
AutoGuru
 
Viestit: 753
Liittynyt: 10:40 Perjantai 07 06 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:08 Tiistai 03 12 2002

Noh, aikanaan 80-luvun alussa kun Volvoon tuli LT:n Diesel-kone asuin jyrkän mäen päällä. Ja mäen alla oli liikennevalot. Oli kaameaa katsella kun ruuvatut taxit revitti mäkeä ylös skabaten bensakoneellisten kanssa, pakoputkesta tuli sellaista mustaa kankea että tuubi jäi mäen alle minuuteiksi ilmaan roikkumaan :twisted:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10043
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Mazda