626 GD 1,6i käyntihäiriö

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

626 GD 1,6i käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja 7ender » 15:41 Perjantai 25 09 2009

Eli kyseessä on -90 vuosimallin 1,6 ruiskukoneella oleva mazda. Ongelma on seuraavanlainen: Tyhjäkäynti on n. 1500 kierroksella. Pakokaasu haisee siltä että käy rikkaalla. Auto sammahtelee ajoittain tyhjäkäynniltä, mutta lähtee kyllä hyvin käyntiin heti perään. Kylmänä nykii niin että paikat putoaa hampaista ja jos kaasua tuuppaa niin että kierrokset on alle 1500 niin meinaa tukehtua kokonaan. Kun auto lämpenee kunnolla tuo nykiminen poistuu mutta tyhjäkäynti on edelleen korkealla ja auto saattaa sammua. Yksi vihje oli että polttoaineen syöttöön liittyvä anturi pitäisi vaihtaa? Mistä tällainen anturi löytyy? Onko kallis? Onnistuuko vaihtaminen kotikonstein ja pitääkö tätä mystistä anturia vaihdon jälkeen säätää? Ja mistä muualta vikaa voisi metsästää? Jos jollain on jotain kokemuksia aiheesta tai vihjeitä mitä tehdä olisin kiitollinen.
7ender
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 14:17 Perjantai 25 09 2009

Re: 626 GD 1,6i käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja jip59 » 20:59 Perjantai 25 09 2009

Polttoaineen syöttöön vaikuttavia antureita on oikeasti useampia, siis useampi vaihtoehto. Tutki ensiksi ettei missään alipaineletkuissa tai muissakaan ilmaletkuissa ole vuotoa. Oireet viittaa muunmuassa sellaiseen.
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru
 
Viestit: 1088
Liittynyt: 19:23 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tervajoki "Pohojammaalla"


Paluu Mazda

cron