323 BD 81-85 Lämmityslaitteen esivastus

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

323 BD 81-85 Lämmityslaitteen esivastus

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:56 Perjantai 05 04 2002

Lämmityslaitteen esivastus on kojelaudan alla, ja pääset siihen käsiksi purkamalla kuljettajan puolelta kojelaudan alla olevan verhoilupahvin. Vastus on keskikonsolin kyljessä hyvin korkealla, "sormituntumalla" se löytyy kun etsii johtoja tai makaa etupenkillä. Halvempi, tarvikemalli on erilaisella napajärjestyksellä joten joudut vaihtamaan liitinten järjestystä yhdellä pykälälllä. Vaatii sorminäppäryyttä: kellosepän meisselillä taivutetaan liittimen lukkokiellekettä muovirasiassa jotta liitin lähtee vetämällä irti. Muutenkin paikka on hankala koska vastus on hyvin korkealla, aito Mazda-malli on paljon nopeampi vaihtaa...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10043
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Paluu Mazda