dellorto kaasutin

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

dellorto kaasutin

ViestiKirjoittaja boxer1.5 » 22:57 Keskiviikko 12 06 2002

minulla on alfa romeo 33 vm. 90 1.5 boxer ja tein just siihen venarempan nyt tarvitsisin tietoa että onko kyseisessä mallissa alkuperäisenä dellorton kaasarit vai weberit kun olen tutkinut asiaa niin tuntuisi että pitäisi olla weberit. kuitenkin kuskin puoleinen dellorto on aivan hengetön eikä vastaa säätöihin. auto käy tyhjäkäyntiä miten sattuu ja kuitenkin kun painaa kaasua pystyy ajamaan. kuka osaisi korjata ja säätää kyseiset dellorton kaasarit tai voisi antaa neuvoa tai sit pitäs saada jostain weberit.
boxer1.5
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 22:42 Keskiviikko 12 06 2002

Dellorto ja Weber

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:46 Maanantai 24 06 2002

Ainakin Free Technics Kaarinassa tuntee noita kaasareita, muistaakseni tuttu Alfa-friikkini hörisi joskus että kumpiakin merkkejä on käytetty :o
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10018
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Alfan kaasuttimet

ViestiKirjoittaja Jante » 17:45 Maanantai 24 06 2002

En tiedä onko 33:ssa sama juttu kuin 75:ssa, siinä käytettiin a) Weberin, b) Dellorton tai c) Solexin kaasuttimia, riippuen moottoriyksilöstä ja mitä kaasutinmerkkiä tehtaalla kulloinkin sattui olemaan....että silleen... 8)
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja Tuomas@tuomas » 21:20 Lauantai 28 09 2002

Kyllä niissä on ollu uutenakin dellorttoja.
Tuomas@tuomas
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 21:17 Lauantai 28 09 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 14:14 Maanantai 06 01 2003

Onko sinulla vielä se Alfa ja saitko toimimaan?(ja kuka tsekkasi kaasuttimet....mielenkiinnolla kyselen) 8O
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja ju23ha » 15:08 Torstai 13 02 2003

Homma on nyt varmaan ratkennut kun aikaakin on kulunut melko paljon. Mulla oli takavuosina -87 Sierrassa nelikymppiset tupla -Dellorttot ja sama ongelma niiden kanssa. Tyhjäkäyntipiiristä on ilmeisesti lähtenyt porauksen päättävä lyijyhauli liikeelle ja tukkii tyhjäkäyntipiirin.
Itse korjasin omista kaasareista nuo kanavat M5X6 pidätinruuveilla. Elikkä poraa ensin ulkopuolen (kurkun vieressä oleva hauli irti) jolloin pääset kanavassa olevaan hauliin käsiksi. Kaiva hauli ulos kanavasta ,väännä M5:n kierre siihen kohtaan missä haulin pitäisi olla ja ruuvaa pidätinruuvi haulin tilalle. Tuki kurkun kyljessä oleva reikä esim.M6:n pidätinruuvilla. Puhalla ilmalla kanavat puhtaaksi ja eikun kovaa ajoa :lol:
Jo 17 vuotta Fordin viemänä :)
ju23ha
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 68
Liittynyt: 13:50 Keskiviikko 08 01 2003


Paluu Alfa-Romeo