Alfa 164 öljyongelmat.. 2.0 t.s.

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Alfa 164 öljyongelmat.. 2.0 t.s.

ViestiKirjoittaja heinoan » 10:43 Tiistai 25 02 2003

Missäköhän mahtaisi olla vika, kun öljynpaine mittarin mukaan ei nouse juuri ollenkaan, mutta varoitusvalo pysyy sammuksissa.

Kysyin Muukkoselta asiasta ja heidän mukaansa kyseessä on luultavasti vain vika anturissa, mutta silti huolestuttaa.. :(

Vika ilmeni ekan kerran talven kovien pakkasten jälkeen ja epäilin, että öljyn joukkoon on lurahtanut joko bensaa tai jäähdytysnestettä..

Kone vuotaa öljyä ja on jakopuolelta aikas märkä..

Mitä siis tehdä, uskaltaako ajella, vai leikkaako kiinni!!
heinoan
Harrastaja
 
Viestit: 5
Liittynyt: 08:06 Keskiviikko 18 09 2002
Paikkakunta: HML

ViestiKirjoittaja Jante » 11:06 Tiistai 25 02 2003

Vie auto johonkin korjaamolle, jossa mittaavat kalibroidulla ja tarkalla mittarilla öljynpaineen. Autojen omat öljynpainemittarit näyttävät monesti mitä sattuu, ja Alfat ovat vielä oma lukunsa... 8)
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja DELETED » 21:36 Maanantai 03 03 2003

DELETED
DELETED
 

ViestiKirjoittaja jorinajussi » 13:45 Keskiviikko 05 03 2003

alffa roomeossa kyllä on kaiken laisia pikku vikoja empä itse ostaisi sellasta meno peliä
jorinajussi
 

ViestiKirjoittaja Jante » 08:48 Tiistai 20 05 2003

Selvisikö Alfasi öljynpainemysteeri :?:
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja alfadatsun » 23:07 Sunnuntai 22 06 2003

jos koneessa on öljyä níinkauan kun oljynpainevalo ei pala
pidä konepelli kiinni ja aja
alfadatsun
Harrastaja
 
Viestit: 28
Liittynyt: 22:56 Sunnuntai 22 06 2003

ViestiKirjoittaja Jante » 10:25 Torstai 26 06 2003

Siinähän on "hyvä" neuvo...
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja alfadatsun » 21:34 Torstai 26 06 2003

tarkasta kuitenkin joskus öljymäärä,öljymääränvalo ei ole kaikissa alfois-
sa luotettava.
jos haluat mittariin parempia arvoja kolme helppoa konstia
1 paksumpi öljy
2 kylmempi termostaatti
3 uusi öljynpanemittarin antura
alfadatsun
Harrastaja
 
Viestit: 28
Liittynyt: 22:56 Sunnuntai 22 06 2003

ViestiKirjoittaja Jante » 10:16 Perjantai 27 06 2003

Tuo kylmemmän termostaatin vaihto ei kannata, öljyn lämpötilaan se ei vaikuta käytännössä yhtään. 8)
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja alfadatsun » 18:21 Perjantai 27 06 2003

olet väärässä itse olen asian testannut mutta eroa pitää olla vähintään
20celsiusta koneen käyntilämmössä
yleensäkin tuntuu alfojen koneiden viihtyvän paremmin käydessään kylmänä
alfadatsun
Harrastaja
 
Viestit: 28
Liittynyt: 22:56 Sunnuntai 22 06 2003

ViestiKirjoittaja Jante » 10:03 Maanantai 30 06 2003

Olen oikeassa. Sitä paitsi autoihin ei yleensä myydä termostaatteja, joiden avautumislämpötiloissa on kahdenkymmenen asteen eroja. Ehkä et ole kuullutkaan sellaista, että jos moottori ei saavuta riittävää käyntilämpötilaa, se kuluu huomattavan nopeasti.

Poika, mene takaisin apukoulun penkille. Ei millään pahalla, mutta ei hyvälläkään. Opettele edes yhdyssanat, isot alkukirjaimet ja välimerkit. 8)

En kommentoi enää sinun väittämiäsi tässä topicissa.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja alfadatsun » 21:20 Maanantai 30 06 2003

poju sait privan odotan vastinettasi joka on tietoa
alfadatsun
Harrastaja
 
Viestit: 28
Liittynyt: 22:56 Sunnuntai 22 06 2003

ViestiKirjoittaja Roadrunner » 15:10 Keskiviikko 02 07 2003

Tuo öljynpaineen varoitusvalo syttyy yleensä vasta niin alhaisilla öljynpaineilla, että sen sammuksissa pysyminen ei vielä takaa riittävää voitelua. Öljynpainevalon syttyminen ajon ainana jo suunnilleen ilmoittaa "Moottorivaurio tapahtunut!". :wink: Näyttääkö mittari kylmässä koneessa enemmän paineita kuin kuumassa?
Roadrunner
AutoGuru
 
Viestit: 531
Liittynyt: 12:21 Keskiviikko 23 04 2003
Paikkakunta: Akaa


Paluu Alfa-Romeo