Alfa 75 TS kierrokset loppuu 4500rpm

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Alfa 75 TS kierrokset loppuu 4500rpm

ViestiKirjoittaja Tim0 » 18:08 Tiistai 28 12 2004

Mistä kyseinen vika voisi johtua? Muuten kone toimii moitteetta, mutta kun kierrokset nousee n. 4500rpm niin alkaa raju pätkiminen. Verrattavissa kierostenrajoittimeen, mutta pätkii ehkä vieläkin rajummin. Hitaasti kiihdyttämällä kierrokset saattavat nousta hieman korkeammalle. Auto on vuosimallia 91 ja varustettuna katalysaattorilla. Tähän mennessä autoon on vasta vaihdettu tulpat, mutta ei viitsisi alkaa vaihtelemaan osia ihan summamutikassa. :cry:
Tim0
Harrastaja
 
Viestit: 5
Liittynyt: 07:46 Sunnuntai 19 09 2004

ViestiKirjoittaja Jante » 06:50 Keskiviikko 29 12 2004

Polttoaineen saannissa ongelmia. Polttoainesuodatin on varmaankin vaihtamatta.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja Tim0 » 23:08 Torstai 30 12 2004

Epäilen polttoainepumppua, kierrokset rajoittuu todella terävästi 4500rpm oli kuormaa tai ei. Kampiakselin tunnistin ja ilmamäärämittari vaihdettu ehjästä alfasta, joten ne voi sulkea pois. Syynissä muuttuva nokan ajoitus ,mutta sekään tuskin katkoo kierroksia seinään?
Tim0
Harrastaja
 
Viestit: 5
Liittynyt: 07:46 Sunnuntai 19 09 2004

ViestiKirjoittaja Jante » 06:26 Perjantai 31 12 2004

Mutta polttoainesuodatin vaihtamatta? Tarkoitat ilmeisesti että siihen on asennettu säädettävä nokka-akselin hihnapyörä? Muutenhan tuossa on ihan kiinteät venttiiliajoitukset.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

on muuttuva ajoitus

ViestiKirjoittaja eero » 10:39 Perjantai 31 12 2004

toimii solenoidilla ja öljynpaineella
http://www.clanger9.org.uk/alfa/engine/vvt.html
eero
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 10:36 Perjantai 31 12 2004

ViestiKirjoittaja Jante » 11:45 Perjantai 31 12 2004

Näköjään tuo verme toimii 1200 rpm ja alle pakokaasupäästöjen parantelijana, joten en usko, että se on syyllinen.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja eero » 02:41 Lauantai 01 01 2005

tuon laitteen toimimisesta en tiedä sen tarkemmin. jännitteitä on mittailtu mutta kierroksilla suoraan ei näytä olevan mitään merkitystä. enemmänkin vaikuttaa se jos kaasua painetaan lisää.. tätä on kokeiltu mitata yleismittarilla. kun kaasutetaan niin ohjauksen jännite nousee, muulloin jännite vaikutti olevan 0v
eero
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 10:36 Perjantai 31 12 2004

ViestiKirjoittaja Jante » 11:06 Lauantai 01 01 2005

Tuossa linkissähän sanottiin, että joutokäynnillä jännite on nollassa ja yli 1200 r/min 12 V.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja Turbiini » 13:59 Lauantai 10 09 2005

Tarkista että molempien virran jakajien läpi tulee kipinää, testattu homma on että ts ei ota kierroksia jos on vaan yksi kipinöivä tulppa per sylinteri.
Turbiini
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 86
Liittynyt: 20:51 Sunnuntai 21 09 2003
Paikkakunta: Alavus

ViestiKirjoittaja Ali K » 13:44 Maanantai 20 11 2006

Turbiini kirjoitti:Tarkista että molempien virran jakajien läpi tulee kipinää, testattu homma on että ts ei ota kierroksia jos on vaan yksi kipinöivä tulppa per sylinteri.


Ei pidä paikkaansa.
Voisin väittää, että suurin osa ei edes huomaa jos toinen jakaja on poissa pelistä.
Ja tästä on omakohtaista kokemusta riittävästi...

Ja mitä imonokan ajoittimeen tulee, niin mikäli se ei toimi, niin moottorin vääntö heikkenee selvästi. Ylärekisteriin ei käytännössä vaikutusta. Myös tästä kokemusta riittävästi.
Ali K
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 13:35 Maanantai 20 11 2006

ViestiKirjoittaja ju23ha » 08:42 Torstai 04 10 2007

Ilmamäärämittari?? Onko tsekattu? Yleinen vika Alfoissa :evil:
ju23ha
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 68
Liittynyt: 13:50 Keskiviikko 08 01 2003


Paluu Alfa-Romeo

cron