Alfa Romeo 3.0 V6 koneremontti

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

ViestiKirjoittaja Jante » 11:32 Perjantai 24 01 2003

Kesäkäytössä esimerkiksi Nesteen tai Mobilin 10W-40 on ihan ookoo öljy, jos auto kuluttaa hieman öljyä. Öljynkulutus voi jopa puolittua(kokemusta on myös tuollaisesta!).
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

Väljä?

ViestiKirjoittaja Scuderia QV » 13:25 Sunnuntai 26 01 2003

SDI-mies: Siis kenen kone on väljä? Tuskin ainakaan mulla, 209 tuhannen kohdalla konetta avattaessa hoonijäljet näkyivät vielä selvästi eikä yläkuolokohdissa tuntunut juuri minkäänlaista pykälää. Kun ei tuonkokoista konetta tarvitse kiusata ei se taida ihan äkkiä kuluakaan.

Ja tuskin se SDI:kään väljä on? Eihän noin uusi auto _voi_ olla ellei siinä ole vikaa vikaa?

5W40 ei ainakaan toiminut mulla viime kesänä, öljynpaine tyhjäkäynnillä ja ilmastointi päällä kuumassa kaupungissa laski paineet huolestuttavan alas. Laakereissakaan tuskin on vikaa, kiertokangenliuskat ovat uudet ja vanhat runkolaakerit jätettiin kun niissä ei näkynyt oikeastaan mitään kulumaa. 15W50 paransi paineita jonkin verran.

Nyt kun öljynkulutus on asettunut asialliselle tasolle (noin puoli litraa tuhannella, normaalia tälle moottorille) alan käyttämään laadukkaampia mömmöjä. Se cooleri olisi kyllä silti asiallinen ratkaisu.
Scuderia QV
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 10:39 Tiistai 04 06 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 15:16 Maanantai 10 03 2003

Jos öljynpaineet ovat alhaiset, kyllä jossain on vikaa ihan varmasti :!:
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

Edellinen

Paluu Alfa-Romeo