2107:n kytkimen sielunelämä..

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

2107:n kytkimen sielunelämä..

ViestiKirjoittaja sLadisti » 05:27 Lauantai 22 10 2005

Mikä voisi olla ongelmana kun 2107:n kytkin toisinaan ei palaudu kunnolla vaan jää pohjaan/vähän irti lattiasta tai ykkösellä liikkeellelähdettäessä stumppaa luistatettaessa, vaikka kuski onkin keskivertoa parempi ;) Suurimman osan ajasta toimii kyllä normaalisti. Olen vaihtanu nesteet ja ilmannu, auto on seisonut edelliset pari vuotta. Pitäiskö katella uutta työsylinteriä tai jotain vai wtf? Aj.95000, vm -95
sLadisti
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 05:21 Lauantai 22 10 2005
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja olba » 18:20 Perjantai 23 02 2007

Minulla vähä samanlainen ongelma. Ostin ralliautoksi ladan 2107 1300 s:sän. -87. tänää tossa olin ajamassa niin yhtäkkiä lopetti lada liikkumisen. vaihteet voi laittaa päälle ilman kytkintä auton ollessa käynnissä. ei tapahdu mitään. kokeilin ilmata kytkintä ilman mitään tulosta. kytkin luisti kylla aika raakasti jo kun auton eilen ostin. eli joudunko alkaa vaihtamaan kytkin levyn :?:
Lada 1300s
olba
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 18:15 Perjantai 23 02 2007
Paikkakunta: Pudasjärvi

ViestiKirjoittaja StiloJTD » 19:22 Perjantai 23 02 2007

En ole latuskan kytkimiin perehtynyt. Jos kytkimen voimansiirtona on neste, se kannattaisi vaihtaa. Varsinkin, jos ongelmat ovat ilmenneet pakkasaikana.
Ei ole typeriä kysymyksiä. On vain typeriä ihmisiä
-Mrs. Garrison-
StiloJTD
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 454
Liittynyt: 16:50 Torstai 25 08 2005

ViestiKirjoittaja olba » 17:22 Lauantai 24 02 2007

vaihdoin nesteet. ei mitää tulosta. paska homma
pitää vissii alkaa uus levy ostamaan kytkimeen.
Lada 1300s
olba
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 18:15 Perjantai 23 02 2007
Paikkakunta: Pudasjärvi

ViestiKirjoittaja eki » 16:54 Maanantai 26 02 2007

Voihan siellä olla myös esim. vetoakseli poikki tahi muuta vastaavaa?

Aaaahhh mutta jos se kerran on jo aiemmin luistanut niin... Voipi olla että vielä näin jäähtyneenä pikkaisen vielä pitää?
eki
AutoGuru
 
Viestit: 885
Liittynyt: 10:48 Keskiviikko 12 06 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

ViestiKirjoittaja olba » 13:29 Perjantai 02 03 2007

selvis seki kytkin ongelma ko käytin auki sen kykimen.

http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... at=0&pos=0

http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... at=0&pos=1

http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... at=0&pos=2

onko se kumma ko puuttuu levystä toiselta puolelta pinta kokonaan...
noo, hyvä että selvis toiki. 8)
Lada 1300s
olba
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 18:15 Perjantai 23 02 2007
Paikkakunta: Pudasjärvi


Paluu Lada

cron