katti-ladan seokset kotimekaanikoille?

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

katti-ladan seokset kotimekaanikoille?

ViestiKirjoittaja da_manco » 10:17 Lauantai 11 09 2004

Eli onko kuinka mahdollista parkkipaikkamekaanikolle säätää kattiladan seokset optimaalisiksi? autossahan on mm. lambda-anturi, jonka tiedän liittyvän kyseiseen operaatioon, muuta kaikki muu onkin "hämärän peitossa".

eli neuvoja kaivataan, kiitos niistä jo etukäteen
da_manco
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 10:12 Lauantai 11 09 2004

ViestiKirjoittaja Jante » 10:31 Lauantai 11 09 2004

Kunnollinen seoksensäätö kaikille autoille, oli vähäpäästöinen tai ei, vaatii pakokaasuanalysaattorin ja sen hinta on vähintään 10 kiloeuroa, eli halvempaa on viedä auto johonkin säädettäväksi.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja Roadrunner » 18:22 Sunnuntai 12 09 2004

Ladakerhon Lada Pravda-lehdessä on ollu muistaakseni juttua kattiladan seoksensäädöstä.
Kalusto: Toyota Avensis Wagon 2,0 4D4 -05, Nissan Note 1,6 -06
Exät: 3xBMW, 4xToyota, 3xFiat, 3xHonda, 1xMB, 1xVolvo, 2xSeat
Roadrunner
AutoGuru
 
Viestit: 531
Liittynyt: 12:21 Keskiviikko 23 04 2003
Paikkakunta: Akaa

ViestiKirjoittaja Turbiini » 20:24 Sunnuntai 12 09 2004

Ensin kone käytetään lämpöiseksi sitten otetaan letku irti täyskuorma tunnistimelta (se musta alipaine antri joka on vänkärin puolen lokasuojassa kiinni) toimenpide poistaa lambda säädön toiminnasta ja tulpataan kyseinen letku. seuraavaksi kytketään yleismittari lambdam signaali johtoon ja ruvetaan säätämään seoksia jos jännite yli 500mv niin ruuvia kiinnipäin jos alle niin aukipäin, sitten kun seos pysyy suunnilleen 500mv niin letku takaisin kiinni ja lambda hoitaa lopun.
Turbiini
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 86
Liittynyt: 20:51 Sunnuntai 21 09 2003
Paikkakunta: Alavus


Paluu Lada