ladan käynnistys

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

ladan käynnistys

ViestiKirjoittaja nissanisti » 19:33 Torstai 26 02 2004

eli tämmöstä oisin kysellynnä,tarkoitus oli ajella autolla jäällä mutta sit alko onkelmat ja larssia käynnistettäessä avain meni poikki koska virtalukko oli niin huono joten jouduin hajottamaan koko virtalukon,virta lukonpohja säilyi kuiteskii ehjänä eli eikös auton onnistu ihan normaalisti käynnistämään tolla pohjalla,rupesin tätä kysymään koska autosta on starttikin paskana eikä mäkistartilla saatu autoo käyntiin 8O
nissanisti
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 85
Liittynyt: 18:34 Lauantai 14 02 2004

ViestiKirjoittaja Mimmi » 19:57 Torstai 26 02 2004

Virtalukon lukko-osa ja virtalukon pohja, jossa on sähkökytkennät ovat 2 eri osaa. Virtalukon pohjaa voit kääntää esim. ruuvimeisselillä ja virrat toimivat normaalisti.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3828
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja teeseitseinsinoori » 20:55 Torstai 26 02 2004

:lol: eipähän siitä virtalukon pohjasta paljon hyötyä ole, jos on starttikin ***kana..mutta onhan siinä ladassa veivi :idea: . Jos ei ole veivin reikää tehty keulaan, niin pora laulamaan ja sitten veivaamaan :wink:
Uutta osaa ei osteta, maksoipa vanhan korjaaminen miten paljon tahansa...
teeseitseinsinoori
AutoGuru
 
Viestit: 1102
Liittynyt: 10:06 Keskiviikko 17 12 2003
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja nissanisti » 16:23 Perjantai 27 02 2004

veivi :?: :?: empä oo tommosesta kuullukkaa mihinkähän se veivi laitetaan,että saatahan larppa tulille,eikä noita veivejä taija saada oikeen saaha mistään tai ehän minä tiiä :!: .
nissanisti
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 85
Liittynyt: 18:34 Lauantai 14 02 2004

ViestiKirjoittaja seppo1 » 17:28 Perjantai 27 02 2004

No niissä oli vanhemmissa Ladoissa valmiina keulassa reikä, josta saipi tuupattua veivin läpi. Ja paikka veiville on kampiakselin päässä. Se mutteri(tai taitaa olaa pultti) on semmoinen jännän mallinen, siinä on koloset veiviä varten. Mutta jollei se Lada lähtenyt mäkistartilla käyntiin, niin kyllä tulee kova hiki, ennenkuin saatte sen veivaamalla käyntiin. Tarvii olla aikamoinen kehonrakentaja, joka pyörittää veivillä sitä moottoria yhtä kovaa, kun se pyörii, kun otetaan mäkistarttia!
seppo1
AutoGuru
 
Viestit: 753
Liittynyt: 10:40 Perjantai 07 06 2002

ViestiKirjoittaja teeseitseinsinoori » 17:30 Perjantai 27 02 2004

Kampiakselin päässä pitäis olla paikka veiville ja hiekkapellissä vastaavalla kohdalla reikä (puskurin alla). Veivi työnnetään reiästä ja asetetaan kampuran päähän paikalleen ja ei muuta kun veivaamaan. Homaa ihmeessä veivi jos sellaista ei vielä ole...se on hauska kapine!
Sitä en tiedä, että mihin vuosimalliin saakka veivimahdollisuus on olemassa....
Uutta osaa ei osteta, maksoipa vanhan korjaaminen miten paljon tahansa...
teeseitseinsinoori
AutoGuru
 
Viestit: 1102
Liittynyt: 10:06 Keskiviikko 17 12 2003
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja nissanisti » 19:17 Perjantai 27 02 2004

no niin kyllähän daadaasta löyty semmonen itäinsinöörien taidon näyte veivi tsydeemi,ei tartte tarttia ostaa kun vaan jostain löytäis semmosen veivin :wink:
nissanisti
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 85
Liittynyt: 18:34 Lauantai 14 02 2004

ViestiKirjoittaja rapa » 19:10 Tiistai 09 03 2004

Ostappa raktori ja hinnoot sillä kätevästi tsernon puhkumaan, näin teki entinenki isäntä!
rapa
rapa
Harrastaja
 
Viestit: 39
Liittynyt: 09:10 Perjantai 07 11 2003
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja DELETED » 17:51 Tiistai 03 08 2004

DELETED
DELETED
 

ViestiKirjoittaja maurichia » 12:30 Maanantai 27 02 2006

teeseitseinsinoori kirjoitti::lol: eipähän siitä virtalukon pohjasta paljon hyötyä ole, jos on starttikin ***kana..mutta onhan siinä ladassa veivi :idea: . Jos ei ole veivin reikää tehty keulaan, niin pora laulamaan ja sitten veivaamaan :wink:

jos kyseessä on lada missä ei ole reikää niin pitää myös syyläri vaihtaa 1200l malliseen :wink:
kulkineet:
Lada 2105 1500s '91
Yamaha yz 80cc '01
maurichia
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 12:16 Maanantai 27 02 2006


Paluu Lada

cron