2107 kaasari/tyhjäk. solenoidi

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

2107 kaasari/tyhjäk. solenoidi

ViestiKirjoittaja rapa » 17:22 Lauantai 24 01 2004

Heippa, tuli tällaine -85 2107(1,5l ja 5 vaiht.) pihalle varaosiksi. Jouduin kamppailemaan kovasti tyhjäkäynnin kans. Sytkä ja kosketuskulma oli ok. Sitten huomasin tämän kummallisen tyhjäkäyntisolenoidin. Siis sain kyllä kaasaria ränkkäämällä auton käymään, kiinnostaa vaan tämän solenoidin toiminnan idea. Mulla on korjauskirja, josta ei selviä et mitä se liihotin tottelee/haistelee. Tietäiskö joku? Siis se yksinkertaisesti yrittää työntää Ladan kaasarin vivustoa, hoh hoijaa!
rapa
rapa
Harrastaja
 
Viestit: 39
Liittynyt: 09:10 Perjantai 07 11 2003
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja teeseitseinsinoori » 18:58 Lauantai 24 01 2004

Katkaisee vissiin tyhjäkäyntipiirin bensantulon kun virrat käännettään pois päältä.....ei tule jälkikäyntiä :roll:
Uutta osaa ei osteta, maksoipa vanhan korjaaminen miten paljon tahansa...
teeseitseinsinoori
AutoGuru
 
Viestit: 1102
Liittynyt: 10:06 Keskiviikko 17 12 2003
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja Harre » 08:51 Tiistai 27 01 2004

teeseitseinsinööri on aivan oikeassa.
jos toi tyhjäkäyntisolenoidin on rikki, eli auto ei käy tyhjäkäyntiä niin irrota toi solenoidi ja aukase siitä pää ja katkaise sivuleikkurilla pikkasen neulan kärkee pois.
Kyllä meinaan sen jälkeen tyhjäkäynti palaa jos et halua ostaa 40 euron solenoidisuutinta Delta-autosta.
Mazda Club of Finland
http://mazdago.net
Harre
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 08:39 Perjantai 12 12 2003
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja rapa » 21:16 Torstai 05 02 2004

Tere Harre, en nähtävästi osannut käyttää oikeaa termiä. Kyseinen "viipotin" siis todellakin yrittää siirtää kaasarin vivustoa, siis ainakin päällisin puolin näyttää siltä. Siis mikä on tämä vipstaaki? Auto on kaiketi -85 luokkaa iältään.
rapa
rapa
Harrastaja
 
Viestit: 39
Liittynyt: 09:10 Perjantai 07 11 2003
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja lekaseppä » 22:19 Perjantai 06 02 2004

Mahtaisko olla sähkötoiminen kaasuläpän asetuslaite kylmäkäynnistystä varten? Minulla oli muinoin Mirafiori tuplanokkakoneella, josta joku oli karsinut pois automaattiryypyn ja mekaaniset asetusvivut. Tosi vaikea saada käyntiin. Tein silloin pikaparannuksena toisen ryyppyvaijerin, jolla kokemusperäisellä perstuntumalla voi sopivasti raottaa kaasuläppää kylmäkäynnistyksessä ryyppyläpän sulkemisen lisäksi. Toimipa myös käsikaasunakin :) . Usein nämä ovat alipainekalvoilla toimivia, vanhoissa vehkeissä ihan mekaanisia.
lekaseppä
AutoGuru
 
Viestit: 1143
Liittynyt: 15:20 Tiistai 18 11 2003


Paluu Lada

cron