Motonetin myymä englantilainen vesipumppu vuotaa 10tkm ajett

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Motonetin myymä englantilainen vesipumppu vuotaa 10tkm ajett

ViestiKirjoittaja Smoppi » 16:20 Torstai 27 06 2013

Terve! Tuli huomattua, että Motonetin myymä englantilainen vesipumppu vuotaa jo 10tkm ja noin vuoden ajettuna. Miksei Ladoihin saa Motonetistä alkuperäisosia? Niiden saatavuus ihan rajan takana naapurimaissa on hyvä, ja hinta on usein halvempi kuin Motonetin myymillä tarvikeosilla. Luulisi, että niitä saisi Motonet-myymälöiden varastoonkin suht helposti.
Smoppi
Harrastaja
 
Viestit: 22
Liittynyt: 23:45 Maanantai 25 06 2012

Re: Motonetin myymä englantilainen vesipumppu vuotaa 10tkm a

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:19 Perjantai 28 06 2013

Ja ennen vanhaan niihin nimenomaan haluttiin jotain muuta kuin alkuperäistä :lol:
Vähiin ovat käyneet nekin erikoisosat, jotka oli aikoinaan pakko olla alkuperäistä. Siihen paksuun voipaperiin kiedottuja tavaroita, joista piti aina ensimmäiseksi tarkastaa, onko ruuvit kiristetty, metallilastuja sisällä ja rasvat unohtuneet?
Muutenhan tuo naapurimaan varaosakauppahan on ihan oma lukunsa. Siellä liikkuu runsaasti vanhoja varastoja, vaihdantatalouden kautta syntyneitä eriä, sekä kiinalaista kopiotavaraa. Ne uudet, oikeasti alkuperäiset varaosat merkkiorganisaatiosta on sitten ihan eri hintaluokkaa kuin toreilla ja pikkukaupoissa. Lisäksi virallisessa kaupankäynnissä pitää maksaa verot ja tullit kun ostopaikka ei ole EU-maa. Yksityisen kympillä ilman kuittia ostama osa ei ole enää liikkeen maahantuomana kympin osa.
Jonkun veran kokemusta aiheesta nimittäin on itäpyöräkuvioideni kautta.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10019
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Lada