Kärkien vaihto

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Kärkien vaihto

ViestiKirjoittaja koskte-r » 18:06 Torstai 13 05 2004

Mikä on paras tapa vaihtaa katkojan kärjet Lada 1200L:ssä ? Virranjakaja kiinni ? Virranjakaja kiinni ja välistä ? Vaatii tarkkuutta ???
koskte-r
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 17:59 Torstai 13 05 2004

ViestiKirjoittaja cedricfan » 06:42 Perjantai 14 05 2004

Kyllä se onnistuu jakaja kiinnikin vaikkei mukava operaatio olekaan. Muistaakseni pyörrin irti otettuna helpottuu hieman. Mutta muista rasvata se akseli kahdesta paikkaa: nokkakappale joka avaa kärkiä sekä itse käyttöakseli, jakajan kyljessä on "tappi" jonka kyljessä on öljyreikä.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 9977
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja lekaseppä » 21:51 Lauantai 15 05 2004

Hyvin oleellinen seikka on säätää: 1) kärkiväli liuskamitalla oikeaksi ( nokan korkein kohta ) ja 2) sytytyksen perusennakko oikeaksi ( ihan lampulla, ei tarvita stroboja :) . Virranjakajan akseli ( muistaakseni huopa pyörijän alla ) ja kärkien nokka muistettava voidella ohjeen mukaan. Ladassa kondensaattoriviat harvinaisia - Skodassa ja Wartburgissa yleisiä ( kärkipelit ).
lekaseppä
AutoGuru
 
Viestit: 1143
Liittynyt: 15:20 Tiistai 18 11 2003

ViestiKirjoittaja eat » 14:21 Keskiviikko 29 06 2005

Siis kärkien nokkaan öljyä? Siis ne pyöreet pinnat, mitkä kipunoi. Pitääkö niihin muka panna öljyä?
eat
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 13:53 Keskiviikko 29 06 2005
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Mimmi » 15:24 Keskiviikko 29 06 2005

Ei niihin pintoihin, vaan kärjen se pinta, joka ottaa epäkeskoon.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3798
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja eat » 15:39 Keskiviikko 29 06 2005

Joujou, tottakai siihen öljyä. Mulla on ainaski se suti siinä, joka voitelee. Käret kestää pirun kauan. Pitää vaihtaa vain sillon ku ne on kipinöiny ittesä aivan mössöks.
eat
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 13:53 Keskiviikko 29 06 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Kärkien vaihto

ViestiKirjoittaja massoo » 20:16 Keskiviikko 27 12 2017

minä olen laittanut uuden jakajan ,on uudet kärjet,konkat ,pyörijät ja kansi
ja pelaa ,eikä maksa paljo
massoo
Harrastaja
 
Viestit: 11
Liittynyt: 14:30 Sunnuntai 29 04 2007


Paluu Lada