Elantra hyytyy ja nykii

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Elantra hyytyy ja nykii

ViestiKirjoittaja raimo332 » 21:25 Lauantai 14 06 2008

Käynnistyy kuin vajailla sylintereillä. Ajoon lähdettäessä tehot ja väännöt ovat kateissa, moottori tukehtuu. Vähän lämmettyä alkaa kauhea nykiminen. Kun koneen saa ajettua kuumaksi viat katoavat.
Kulutus on huima ja bensan haju tulee sisälle asti. Eikä anna vikakoodia tietenkään. Mistä vikaa voisi alkaa haravoimaan?
Pakoputki on finaalissa koko matkaltaan, muttei pitäisi näin dramaattisesti vaikuttaa.
raimo332
Harrastaja
 
Viestit: 14
Liittynyt: 14:27 Lauantai 28 02 2004
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Pösöttäjä » 12:01 Sunnuntai 15 06 2008

Jos olisi rellu niin varma puolavika, mites noissa on puolat?
Jokaisella omansa vai kuinka?
Vihdoinkin viisastunut ja Japsi-hybridiin vaihtanut. :)
jaa että "AutoGuru"... :mrgreen:
Yeah right!
Pösöttäjä
AutoGuru
 
Viestit: 642
Liittynyt: 12:09 Keskiviikko 18 06 2003

ViestiKirjoittaja raimo332 » 18:31 Sunnuntai 15 06 2008

Jokaiselle omansa. Olen kyllä nyt laittamassa lambda-anturin syyksi koko jutun. Niin lämpötilasta riippuvaa oikuttelu on.
raimo332
Harrastaja
 
Viestit: 14
Liittynyt: 14:27 Lauantai 28 02 2004
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja jip59 » 18:48 Sunnuntai 15 06 2008

Jos pakoputkessa on vuotoja ennen lambdaa niin se kyllä sekoittaa käyntiä melko pahoin.
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru
 
Viestit: 1088
Liittynyt: 19:23 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tervajoki "Pohojammaalla"

ViestiKirjoittaja Pösöttäjä » 22:07 Maanantai 16 06 2008

jip59 kirjoitti:Jos pakoputkessa on vuotoja ennen lambdaa niin se kyllä sekoittaa käyntiä melko pahoin.

Tuo on totta, jos lambda saa liikaa ilmaa niin se sekoittaa ruiskun täysin.
Vihdoinkin viisastunut ja Japsi-hybridiin vaihtanut. :)
jaa että "AutoGuru"... :mrgreen:
Yeah right!
Pösöttäjä
AutoGuru
 
Viestit: 642
Liittynyt: 12:09 Keskiviikko 18 06 2003

2 tulpanjohtoa pimeänä

ViestiKirjoittaja raimo332 » 18:51 Perjantai 04 07 2008

Mittasin vastusarvot johdoista ja 2. ja 3. sylinterien piuhat näyttivät ääretöntä. Ilmeisesti lämmettyään sylinterikannen ja bakeliittikotelon välissä alkoivat taas jotain johtamaan. Siis 2 kk ajoa vajailla sylintereillä!
Korjaamolla öljyntäyttötulppa kierretty huolimattomasti kiinni ja öljyä ehti roiskua viikon ajan sytytysjohtojen päälle. Kuuma öljykylpy oli ollut viimeinen niitti alkuperäiskaapeleille.
raimo332
Harrastaja
 
Viestit: 14
Liittynyt: 14:27 Lauantai 28 02 2004
Paikkakunta: Espoo


Paluu Hyundai ja Kia