-97 Transit 2,5td moottorin häiriövalo.....?

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

-97 Transit 2,5td moottorin häiriövalo.....?

ViestiKirjoittaja Retro » 00:21 Lauantai 13 07 2019

Olisko Transitguruilla antaa vinkkiä..

Eli Transit 2.5 TD -97 matkailuautokopalla aj. 205thkm
- tiedetään että auton sähköinen naftapumppu on psk.. ja todennäköisesti tulevaisuudessa sovitetaan mekaaninen pumppu ja kaasupoljin..

mutta joko nyt sen homman aika tuli koska oireet ovat
- kun tänäkesänä otettiin taas käyttöön n. 400km:n ajon jälkeen tyhjäkäynnillä sytytti moottorin vikavalon ja auton uudelleenkäynnistyksen jälkeen auto toimi taas moitteettomasti
- jonka jälkeen. n.150 km. auto toimi moitteettomasti kunnes vielä kylmänä ensimmäisissä liikennevaloissa syttyi vikavalo hetkeksi ja sammui samantein mutta auto tunti vähän tehottomalta, kulki toki muun liikenteen mukana (70/80km/h) sekä tyhjäkäynti vähän ravisti ja kun kokeeks toppasin, uudelleenkäynnistin niin taas mentiin kuin lentokone.. ;)

Nyt ajeltu taas noin 200km ja häiriövalo on pari kertaa syttynyt, kerran sammui samantein heti itsekseen ja kerran uudelleenkäynnistämällä ja kävin luetuttamassa vikakoodit:
- P1175 nokka-akselin ohjaus (vähän ihmettelen onko näin vanhassa vempeleessä nokka-akselissa mitään sähkötunnisteita?)
- P0400 pakokaasun takaisinkierrätyksen virtauksen virhetoiminto

Eli mieti nyt uskaltaisko tällä vielä piipahtaa 2000-3000km reissussa euroopassa vai pitäiskö vaan alkaa pumpunvaihtoremonttiin?
Vai olisko vielä jotain virhekoodien kertomaa joka ei pumppua vaihtamalla edes välttämättä korjaannu..??
Ylös
Retro
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 00:09 Lauantai 13 07 2019

Paluu Ford

cron