Stilo 1,6 moottorilämmitin

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Stilo 1,6 moottorilämmitin

ViestiKirjoittaja Vemppu » 15:14 Keskiviikko 06 01 2016

Lämmitin alkoi laukoa vikavirtasuojaa. Kohta äskettäisen jakoremmi-/vesipumppuhomman jälkeen. Syy vikaan: vesipumpun akselinpää oli hangannut vastuselementin(DEFA) puhki. Pumppu motonetista ostettu Q&H. Nyt pitää funtsia, miten uusi vastus sopisi. Pitääkö laittaa mellaa, 2-3mm, vastuksen ja pumpun väliin? Olisiko ja varmaankin on uuden pumpun mittavirhe. Pumppu ostettu pari vuotta sitten, mutta vasta laitettiin, eikä kuittiakaan löytyne. Myös pumpun vaihto taas ..... Pitää ihmetellä, ettei korjaamossa ollenkaan tutkittu pumpun vapaata pyörimistä, sen verran oli syvä jälki vastuselementissä. Luulisi näitä tapauksia olevan enemmänkin, luulen että saatetaan vaan jättää moottorilämmitin omaan rauhaansa, sillä homma maksaa.
DEFA:lla ei taida olla letkuunlaitettavaa lämmitintä, joka sopisi isoon alavesiletkuun. Kyl tää on niivvaikeeta, termarinvaihdon kera.
Vemppu
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 15:00 Keskiviikko 06 01 2016

Re: Stilo 1,6 moottorilämmitin

ViestiKirjoittaja Timi » 08:41 Lauantai 17 09 2016

Auts!Mulla on 2003/1,8 lämmitin laitettu alavesiletkun väliin ja on Defa.
Timi
Harrastaja
 
Viestit: 12
Liittynyt: 06:43 Keskiviikko 29 08 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stilo 1,6 moottorilämmitin

ViestiKirjoittaja cedricfan » 06:59 Tiistai 20 09 2016

Ompas harmittavaa. Vesipumppuvalmistajat eivät luonnollisestikaan tule ajatelleeksi, että jossain Skandinaviassa voi joku laittaa moottorinlämmittimen rajoittamaan siipien tilaa. Ja moottorinlämmitinvalmistaja on testannut asennuksen aikoinaan sillä alkuperäisellä pumpulla, jossa on sattunut olemaan pienemmät siivet :oops:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10018
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Fiat