Lämmityslaite Fiat Ducato -99 2.8 diesel lavamalli

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Lämmityslaite Fiat Ducato -99 2.8 diesel lavamalli

ViestiKirjoittaja Ducato99 » 20:42 Torstai 06 12 2012

Vika: Ei puhalla lämmintä kunnolla ja lopulta lämmityslaite ei puhunut katkaisijasta mitään. Takatilan lisälämmitin kyllä puhalsi kuumaa painettaessa sen omaa on/off kytkintä. Selvittämällä ilmeni seuraavaa:
Jos lämppäri on täysin mykkä vika on ainakin katkaisimessa. Näin tosiaan oli => katkaisija maksoi Turun Delta autossa 69 euroa. (heidän koodi :1305589080). Motonetissa ei ollut. Jos lämppäri toimii ainoastaan täysillä (asento 4) niin ilmeisesti silloin on mennyt etuvastus joka sijaitsee puhallinmoottorin vieressä (apukuskin jaloissa). Kojelaudan alaosa pitää purkaa että saa tuulettimenmoottorinetuosan ja etuvastuksen näkyviin. Samalla kannattaa ajatella moottorin vaihtoa jos tuuletin vinkuu joissakin asennoissa. Motonet nro: 13-1760 ja hinta jotain 80 euroa. Itse vaihdoin myös moottorin samalla kun kaikki oli "auki". Vinkuminen/vihellys tuulettimen ollessa päällä loppui täysin kun laitoin lämmityskennon saumoihin vielä alumiiniteippiä. ilmeisesti joskus kenno on vaihdettu ja saumat eivät ole täysin tiiviit. Vaihdoin jo muutama päivä sitten termostaatinkin moottoritilaan. Näillä toimenpiteillä puhaltaa taas jotain lämpimän tapaista. Ilmeisesti syyläri on vuotanut joskus ja sitä on yritetty tilkitä sementillä tai vastaavalla ja se on aihettanut sen että kennon putket ovat menneet osittain tukkoon aiheuttaen virtauksen pienemisen kennossa. Vaihdoin konetilassa letkujen paikkaa keskenään n.150 kilometriä sitten aiheuttaen kennossa virtauksen vastakkaiseen suuntaan ja näin toivottavasti hieman aukaisee kennoa. Selvästi puhaltaa lämpimämpää ilmaa... Vaihdan muutaman sadan kilometrin päästä letkut taas kuten ne olikin... Jos nämä kikat eivät auta ja lattiatilassa olevat 2 kumiletkua ovat kuumat => kenno pitää varmaan vaihtaa...
Ducato99
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 20:13 Torstai 06 12 2012

Paluu Fiat

cron